3 Juni New York "De laatste dag"

3 juni 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag is toch echt de laatste dag, toen wij op stonden scheen de zon precies het tegenovergestelde van de afgelopen dagen. Ik heb mij snel aan gekleed en naar beneden gelopen om te informeren of wij de kamer wat langer konden houden i.v.m. het late vertrek. Maar helaas, dit kon niet. Toen ik weer boven kwam hebben we de laatste spullen even in gepakt en zijn toen uit gaan checken. De koffers konden wij gelukkig achter laten, anders was dat de hele dag zo’n gesjouw.

Brooklyn BridgeNadat wij de koffers hadden achter gelaten bij de bewaarservice van het hotel zijn wij naar de metro gegaan om koers te maken naar de ander kant van de east River om dan vervolgens weerMedaille Uitreiking FDNY over de Brooklyn Bridge terug te lopen. Zo gezegd zo gedaan, na ongeveer 30 min. lopen kwamen wij weer in Manhattan aan. Wat leuk was, is dat er toevallig vandaag medaille uitreiking van de FDNY (Brandweer New York) was bij het gemeentehuis die onder aan de voet va de Brooklyn Bridge aan Manhattan zijde staat. Het was er dus een drukte van jewelste met allemaal brandweermensen en natuurlijk materiaal. Nadat wij hier even hadden gekeken zijn Highline 1wij weer verder gegaan naar de metro om die te pakken en richting 14th street te rijden, daar is namelijk hetHighline 2 beginpunt van de Highline, dit is een oude lijn boven de weg waar ze vroeger per trein voorraad voor winkels over vervoerde. Nu doen ze dat niet meer en is alles over gelaten aan de natuur, wat natuurlijk hele mooie plaatjes geeft. De Highline is ongeveer 1.6 km lang en zeker de moeite waart om eens te bezoeken.

Times SquareToen wij hier eenmaal klaar waren gingen wij voor de laatste inkopen aan souvenirs nog even naar Times Square en op de terugweg nog even naar de dichtstbijzijnde supermarkt om daar even wat versnaperingen in te slaan die in Nederland niet te krijgen zijn, waar onder M&M’s gevuld met peanutbutter.

Nadat wij alles hadden in geslagen zijn wij weer naar het hotel gegaan om daar onze koffers op te halen en ons op te frissen voor de vlucht naar huis. Na ongeveer 1 uur wachten op de shuttlebus was hij er mooi op tijd en zijn wij om 18.10 uur door het drukke verkeer in New York vertrokken richting JFK airport, waar wij ongeveer om 19.00 uur aan kwamen.

Ons vliegtuig vertrekt pas om 22.45 uur dus wij hadden nog even de tijd om rond te kijken en nog even ons avondeten te nuttigen, dit hebben wij ook op ons gemakje gedaan en om 21.40 uur konden wij al boarden om vervolgens rond 22.35 uur al te kunnen vertrekken richting de startbaan.

Nou, dit is helaas het laatste verhaaltje van deze vakantie, gemaakt aan boort van een 747-400M van de KLM op een hoogte van ongeveer 11 kilometer met een buitentemperatuur van ongeveer-59 graden Celsius op ongeveer een afstand van 4941 kilometer van Amsterdam.

Heel erg bedankt voor het lezen en jullie leuke berichtjes de afgelopen weken en....... wie weet tot de volgende trip.

[Glenn en Patries]

1. Jeanet:
    4 juni 2015
    Welkom thuis! Hopelijk komen jullie gauw langs voor nog meer verhalen en foto's!
  2. Benny en Tineke:
    4 juni 2015
    Tot snel Patricia in het ZGV ;) Nogmaals veel dank voor wat jullie ons hebben laten lezen en zien!
    Groetjes Tineke en Benny
  3. FLITS:
    4 juni 2015
    Bedankt voor de dagelijkse verhalen.....we hebben ervan genoten!
  4. Bianca:
    Welkom thuis!!!
  5. Mam Elly:
    5 juni 2015
    Prachtige verhalen, ik heb er van genoten. Soms was het net of je er ook een beetje bij was. Ook fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
  6. Henna:
    5 juni 2015
    Ook ik heb genoten van al jullie verhalen. Welkom in Nederland en geniet hier nog even van het mooie weer.
  7. Richard:
    Welkom thuis ✈️
  8. Eloise:
    5 juni 2015
    Welkom thuis, weer elke ochtend bij het ontbijt genoten van jullie verhalen
  9. Michael:
    5 juni 2015
    Dank je wel dat ik stiekem een beetje mee mocht gaan met jullie mooie reis! En welkom terug.......
  10. Marijke:
    7 juni 2015
    Liep wat achter met lezen. Maar Thanks voor de link. Erg leuk geschreven, veel gezien en mooie foto's!
    Welkom thuis