Dag 27 Los Angeles

29 juni 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag ontwaken wij weer vroeg in onze suite, heerlijk zo veel ruimte. Vandaag staat er een tour bij de Warner Brothers studio’s op de planning, veel goede moed stappen wij in de auto en gaan op weg. Het duurt ook niet heel lang voordat wij in de File belanden op de snelweg. Dat was gisteren ook zo toen wij naar het hotel toe reden, maar het was toen rond de spitstijd. Enigszins kan ik mij ook weer herinneren van 4 jaar terug dat het op de snelwegen rond om LA altijd vast staat, maakt niet uit hoe laat je weg gaat ergens. Best vervelend. Maar des al niet te min waren wij ruim op tijd voor onze tour bij de Warner Brothers studio’s in Hollywood.

DSC_1198Nadat wij de auto hadden geparkeerd in een parkeergarage op -5 zijn wij naar boven gegaan om vervolgens de beveiliging door te gaan, fototas open, alles controleren. Telefoons en andere dingen uit de zakken en als alles goed is mochten wij naar binnen. Weer typisch iets wat veel gebeurt hier in de USA bij een attractie van formaat. Eenmaal binnen aangekomen hebben wij ons ingecheckt en kregen een kaartje mee met de letter A. Deze letter stond voor de groep waar wij mee op pad mochten deze tour. Na ongeveer 25 minuutjes wachten, wij waren namelijk ruim op tijd, ondanks de files, werden wij uitgenodigd om een zaal binnen te gaan waar een klein introductiefilmpje werd afgespeeld en wij werden voorgesteld aan onze gidsen. Dit was in ons geval Jessie een hele gepassioneerde gids die op een hele speciale manier (leek wel zingend) alles vertelde.

DSC_1036De tour begon met een  bezoek aan een aantal straten met gebouwen. Deze straten en gebouwen lijken van de buitenkant net echt, terwijl het grootste deel alleen een voorkant is van een gebouw en een aantal delen wel gebruikt kunnen worden binnen. In deze straten zijn al heel wat films verfilmt in de afgelopenDSC_1069 jaren, bijvoorbeeld; Annie, Batman, Batman returns, Friends, de Ocean 11, 12, en 13 reeks en vele bekende series. Vrijwel alle gebouwen op het terrein zijn te gebruiken voor de film, zo is er een Motel, die nu gewoon dienst doet als kantoor maar zo om te toveren is naar een motel of appartementen. Ook is er een hele straat nagebouwd uit een normale woonwijk, waar de huizen volledig zijn en als ze niet gebruikt worden voor de film, gebruikt worden als kantoor o.i.d.

Nadat wij een stukje over het terrein zijn gereden zijn wij ook een aantal opnamestudio’s wezen bezoeken, waaronder de studio waar de talkshow Ellen wordt opgenomen en de studio waar op dit moment de serie “The big bang Theorie” wordt opgenomen. Helaas waren de acteurs niet aanwezig, aangezien ze een zomerstop hebben. Dat was ook de reden dat wij de studio’s mochten bezoeken. Helaas mocht er bij de laatste geen foto’s worden gemaakt.

DSC_1122Ook hebben wij een hal bezocht waar vrijwel alle originele voertuigen zijn opgeslagen uit de Batman serie. Erg leuk om te zien aangezien wij er in europa ook en aantal hebben, alleen zijn dit allemaal replica’s. Het duurste voertuig die er volgens de gidsen tussen stond was een heuse Lamborgini die helemaal roze was gemaakt en ge pimpt voor “Wonderwoman” uit een van de Batman serie’s. Volgens de gidsen koste dit voertuig ruim 1 miljoen dollar.

DSC_1157Nadat wij dit alles hebben gehad zijn wij naar studio 48 gegaan waar wij een interactieve tour hadden langs een aantal sets, waaronder de set van Friends, een serie die Patries erg leuk vind.DSC_1159 Hier hebben wij dan ook even in Central Perk, de stamkroeg uit de serie een foto gemaakt op de wereldberoemde bank waar veel scènes zich afspelen. Nadat wij dit alles hebben gedaan hebben wij nog even wat gedronken en heeft Patries  nog een leuk Friends souvenirtje gekocht en zijn wij weer met de shuttle bus naar de parkeergarage gebracht.

DSC_1213Eenmaal in  de auto hebben wij even bekeken waar wij nu naar toe zouden gaan, dat werd het Griffith observatorium, een berg vanwaar wij uitzicht zouden hebben over LA. Dit liet zicht echter te wensen over omdat er veel smog hingDSC_1216 van een grote natuurbrand die in de omgeving heerst. Helaas, dan maar door naar iets anders, dat werd Santa Monica beach en de pier. Wij keken op de Tom Tom en dit zou ongeveer 45 minuten rijden zijn, echter ook over de snelweg, nou, dat deden wij maar even niet, gezien de ervaringen van vanmorgen. Maar helaas, de binnendoor rit DSC_1235was niet veel beter, een hele tour met ook nog een stukje door downtown LA. Na ongeveer 1.5 uur (ritje zou 55 min. duren) waren wijDSC_1261 aangekomen in Santa Monica en nadat wij de auto hadden geparkeerd zijn wij lekker over het strand richting de pier gelopen om hier ook even een bezoekje aan te brengen. Er was niet veel veranderd met 4 jaar geleden, erg leuk was wel weer alle straatartiesten die op de pier voor veel gezelligheid zorgde met hun muziek.

DSC_1262

Al met al was het inmiddels al weer tijd geworden om de auto op te zoeken en op zoek te gaan naar een hapje eten, dit hadden wij al snel gevonden bij de Cheesecake factory (Aanrader!)  en na het hapje eten zijn wij lekker naar het hotel gegaan met een cheesecake to go, als toetje voor thuis.

Alweer een dag voorbij, morgen alweer de laatste volle dag hier in de USA.

[Glenn]

1. Henna:
    30 juni 2017
    Wat leuk dat Warner Bros. Daar heb je als leek geen idee van. En dan die foto op de bank, ik moet toch eens tv gaan kijken en hopen dat ik hem zie . Het was voor jullie een mooie dag en dat is het belangrijkste
  2. Benny en Tineke:
    30 juni 2017
    Hartstikke mooi hoor! Zowel verhaal als de foto's.
  3. Eloise:
    30 juni 2017
    Weer zo'n heerlijk avontuur om te lezen
    Veel plezier nog morgen en alvast een goeie reis terug
  4. Jennifer:
    30 juni 2017
    Vet gaaf friends. Vet jaloers hier.
  5. Bianca:
    30 juni 2017
    Veel bekende plekken en mooie verhalen om te lezen. Voor nu geniet nog even en voor morgen een voorspoedige vlucht naar Nederland.
    Tot volgende week, groeten van Bianca.