Dag 28 Los Angeles

30 juni 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag 28 Los Angeles

Nou dit is hem dan, de allerlaatste blog vanuit de USA.

DSC_1304Vandaag zijn we begonnen in Long beach alwaar we nog even de laatste inkopen hebben gedaan voor thuis daarna hebben wij ons om 12 uur gemeld in de haven om met een Whale watch tour mee te gaan, inderdaad walvissen! Een 3 uur durende tocht op een mooi schip. We voeren eerst de haven uit langs de Queen Mary, een oud Engels Stoom cruise schip wat daar voor altijd afgemeerd ligt als hotel/museum. Het schip komt uit 1934 en heeft tot 1967 gevaren. Tijdens de oorlog heeft het dienst gedaan als transport schip om militairen troepen naar Europa te vervoeren (16.082 in een keer). Toevallig was er vlak voor dat wij vertrokken naar de USA een documentaire op TV van dit schip.

DSC_1290

Toen we de haven uit waren ging het gas erop richting open zee alwaaDSC_1328r we al snel 2 groepen dolfijnen tegen kwamen en niet heel veel later zagen we al een Walvis, en niet zomaar 1 namelijk een Blue Whale, dit is het grootste dier op aarde en wordt gemiddeld 25 meter lang en 100 ton zwaar. Dit was wel heel gaaf om te zien, een hele lange tijd hebben we in de buurt van het gevaarte gelegen. Toen het tijd was om terug te varen kwamen we nog langs een boei vol met Californische zeeleeuwen en wederom langs een groep dolfijnen, een geslaagde vaart dus!

DSC_1335 DSC_1354

DSC_1503 DSC_1364   DSC_1385 DSC_1572

Tegen 3 uur waren we terug in de haven en zijn we richting Hollywood gereden. In DSC_16592013 zijn we onze vakantie begonnen op de Hollywood boulevard en nu eindigen we daar. Het blijft wel bijzonder om langs al die sterren te lopen, meer dan 2500 en ik moet zeggen dat ik misschien 5% ervan herkende…. Maar goed een toeristische trekpleister is het wel maar je moet het gewoon gezien hebben als je in de buurt bent.

DSC_1706 DSC_1709 DSC_1714

Na een afsluitend hapje eten bij onze favoriete eetgelegenheid, namelijk het Hard rock cafe zijn we richting het hotel gegaan om onze koffer klaar te maken voor de reis morgen.

DSC_1718 (Glenn & Phill Collins)

Morgen ochtend gaan we nog even rond rijden om vervolgens om 16:50 met de PH-BQN van de KLM te vertrekken naar Amsterdam alwaar we zondag om 12:15 zullen aankomen.

Zondag zal dan onze allerlaatste blog verschijnen.

[Patries]

1. Japio:
    1 juli 2017
    Nice to see that The Queen is still "alive". We stayed the a couple of nights a few years ago. Realy nice!
    Have a good and safe flight back home and enjoy your last hours in the US. We'll see the photo's in a quit night shift soon!
    Grtz.
  2. Henna:
    1 juli 2017
    Wat een vreselijk leuke dag en volop genoten. Heerlijk hoor. Morgen een hele goede reis en ik zie jullie dan.
  3. Benny en Tineke:
    1 juli 2017
    Op zaterdagmorgen, thuis met cappuccino in de hand, Tineke jullie verhaal weer voorgelezen. Tineke is nml in de weekenden thuis !!! We hebben erg genoten van " deze reis". Voorspoedige laatste dag en reis gewenst. We hopen jullie spoedig een keer te zien.
  4. Jennifer:
    1 juli 2017
    Goeie terug reis gewenst. Ps wat fijn om hierboven te lezen dat tineke in de weekenden thuis is.
  5. Anja:
    1 juli 2017
    Wat hebben we weer genoten van jullie mooie reis en verhalen!
    Bedankt!!
    We wensen jullie een fijne terugreis!!
  6. Frank:
    1 juli 2017
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad. Goede reis terug!!!!
  7. Hans V.:
    1 juli 2017
    Bedankt voor al jullie gedetailleerde reisverslagen. Ik heb ze met plezier gelezen en natuurlijk de mooie foto's niet te vergeten. Ik wens jullie een voorspoedige reis terug en welkom in Nederland!
  8. Richard:
    1 juli 2017
    Zo te lezen hebben jullie een super vakantie gehad.
    Goede terug reis
  9. Eloise:
    1 juli 2017
    Het was weer een feest om jullie reisavonturen te lezen, goeie vlucht terug
  10. Natasja:
    1 juli 2017
    Bedankt dat ik mocht meelezen. ;-) Goede reis terug! Jullie komen net iets te vroeg aan ;-) anders had ik ff hallo komen zeggen.
  11. Susanne:
    2 juli 2017
    Super leuk om jullie vakantie op deze manier mee te mogen vieren. De mooie verhalen en schitterende fotos. Bedankt! Goede terugreis en alvast welkom terug in ons kikkerlandje.