Dag 29 Los Angeles - Amsterdam

2 juli 2017 - Ede, Nederland

Vandaag alweer de laatste dag, de dag van de terugreis. Gisterenavond hadden wij alles al grotendeels ingepakt, het was dus een kwestie van een laatste “Continentaal” ontbijtje en vertrekken maar.

DSC_1813Natuurlijk hebben wij vandaag niet heel veel op de planning staan, alleen een bezoekje aan het Brandweermuseum van LA County, ik wilde hier 4 jaar geleden ook graag naar toe, maar dat was toen helaas niet mogelijk omdat ze niet open waren op de dagen dat wij er waren. Ik wilde namelijk graag naar het museum omdat hier de originele voertuigen staan van de serie Emergency die ik al vanaf kinds af aan keek. Vandaag hadden wij dan ook geluk dat het museum open was.

DSC_1952Nadat wij op ons gemakje het museum haddenDSC_1971 bekeken, zijn wij richting het vliegveld gegaan van Los Angeles om daar nog even een 1.5 uur voordat wij de auto in moesten leveren wat vliegtuigen te kijken en natuurlijk fotograferen. Tenslotte komen wij niet vaak op dit vliegveld.

De tijd is voorbij en gevlogen voordat wij het wisten, op naar Alamo om onze 2e huurauto in te leveren, het bleek dat dit niet ver van de locatie was waar wij stonden om de vliegtuigen te bekijken. Nadat wij de auto in goede staat ingeleverd hadden zijn wij met de shuttlebus naar de terminal gegaan. Aangekomen in de terminal hebben wij snel zelf ingecheckt en zijn wij de koffers af wezen droppen. Ook dit was snel klaar zodat wij verder konden naar de security. Bij de security ging alles ook snel, vergeleken met Nederland zelfs erg snel. Op Los Angeles hoefde wij niets uit de tassen te halen en na te laten kijken, gewoonweg tas op de band en gaan.

Nadat wij ergens even een pizzaatje hebben gepakt zijn wij richting ons vliegtuig gegaan, deze bleek alleen te bereiken met een shuttlebus, dus dit was voor ons ook weer leuk, even een stukje over het vliegveld, nog wat meer vliegtuig fotootjes maken.

IMG_0454De reis in onze Boeing 777-200 van KLM-Asia verliep spoedig, het vliegtuig vloog erg rustig en de entertainment was goed. De stoelen daarin tegen waren verre van comfortabel, wij haddenFullSizeRender ook al snel last van onze rug. Na ongeveer 9 uurtjes kwamen wij aan op Schiphol en daar werden wij door een hele horde opgewacht, erg leuk om zo weer terug te komen. Maar helaas wel de bevestiging dat wij weer terug zijn in Nederland en dat binnen een paar dagen het gewone leven weer begint.

In totaal hebben wij deze trip 5544 mijl (8923 km) door het mooie land door bergen en woestijnen mogen rijden, ook de steden mogen natuurlijk niet ontbreken. Met temperaturen van de – 0,5 tot de +44.00 graden Celsius heel bizar maar oo-zoo-mooi.

Iedereen hartelijk bedankt voor het mee lezen, wij vonden het erg leuk om jullie op de hoogte te houden van onze avonturen. Zijn er vragen, of willen jullie tips. Jullie weten ons te bereiken.

[Glenn]

1. Henna:
    2 juli 2017
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Ik heb iedere dag met veel plezier de verhalen gelezen.
    En de ontvangst op Schiphol was inderdaad geweldig.
  2. Marijke:
    2 juli 2017
    Welkom terug. Leuke verslagen en voor jullie zo een mooie herinnering. Zou zo weer terug willen. Er is nog veel nieuws te ontdekken daar.
  3. Silvia:
    3 juli 2017
    Jammer voor jullie dat het weer voorbij is maar jullie hebben echt een prachtige reis gemaakt waar jullie met veel plezier op terug kunnen kijken. Dank jullie wel voor het een klein beetje mee beleven.Groetjes Sil.
  4. Jeanette B:
    3 juli 2017
    Welkom terug. Ik heb genoten van jullie verhalen. Bedankt .