Zaterdag 3 juni 2017 Amsterdam – Chicago dag 1

4 juni 2017 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Vandaag ging vroeg de wekker, eindelijk was het dan zover, onze trip naar de USA is begonnen. Nog even de laatste dingetjes pakken. De deurbel gaat, schoonmams, onze Taxi naar het vliegveld staat voor de deur. Het duurde niet lang of wij gingen met z’n allen naar beneden, naar de auto’s. De koffers in de Panda van schoonmams en dan vertrekken maar, ik met de Bravo voorop.

Eerst moeten wij namelijk de Bravo even naar zijn vakantielocatie brengen bij mams Elly, dat ligt mooi op de route. Nadat wij de Bravo een mooi plekje hadden gegeven in Zeist en wij nog even mams Elly en Jane gedag hadden gezegd gingen wij richting Schiphol.

Eenmaal aangekomen op Schiphol hadden wij de Panda geparkeerd gingen wij naar de vertrekhal. In de vertrekhal stond een MEGA rij… wij dachten toen al, nou, dat begint goed. Maar het afleveren van de koffers, ging ondanks de lange rij best snel en uiteindelijk waren wij, ondanks de lange rij snel door alle controles heen.

IMG_6117Om 11.40 mochten wij boarden en konden wij instappen in ons vliegtuig naar Chicago, een Boeing 747-400 combi, de PH-BFV “City of Vancouver” De vlucht verliep vlotjes, een paar filmpjes bekeken en een tukje gedaan. Niets mis mee. Na ongeveer 7 uur en 45 minuten kwamen wij al aan op Chicago O’Hare.IMG_6127

Nadat wij geland waren gingen wij snel door de controle heen en hadden wij snel onze koffers. Nu op zoek naar het vervoer richting ons hotel, “The Westin O’Hare” in Rosemont (een klein plaatsje naast Chicago) Deze had Patries, mijn persoonlijke gids al snel gevonden en voor dat wij weten waren wij al aangekomen op het metrostation op loopafstand van ons Hotel.

IMG_6142Nadat wij hadden ingecheckt en wij onze kamer even “ingericht” hadden zijn wij nog even naar Chicago City gegaan om daar even een klein wandelingetje te maken en een hapje te eten. Nadat wij hiermee klaar waren zijn wij weer richting het Hotel gegaan en daar heb ik nog even snel dit eerste verslag getyped en on-line gezet. Nu is het echter wel tijd om te gaan slapen, hier is het namelijk 7 uur vroeger dus wij zijn al even wakker. Zo, dit was het dan voor deze dag.

Veel leesplezier.

[Glenn]

IMG_6141   IMG_6150

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henna:
    4 juni 2017
    Gezellig weer die reisverslagen iedere ochtend. Geniet ervan en veel plezier
  2. Mam Elly:
    4 juni 2017
    Zo....alles goed gegaan....super......en......echt Amerikaanse foto's. Wat fijn dit alles weer te kunnen volgen onder het genot van mijn ontbijtje. Fijne tijd daar in Amerika.
  3. FLITS:
    4 juni 2017
    Welcome in the USA!! We spreken elkaar vast nog wel......we zijn momenteel in Dallas!
  4. Jos:
    4 juni 2017
    Veel plezier daar, en ik kijk uit naar de foto's
  5. Jeanet:
    4 juni 2017
    Leuk om jullie weer te mogen volgen! Heel veel plezier daar en we kijken uit naar het volgende verhaal!
  6. Jeanette B:
    4 juni 2017
    Het begin is goed verlopen. Veel plezier daar.
  7. Frank:
    4 juni 2017
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Frank heeft jullie vliegtuig op de voet gevolgd :-)
    Have fun!
  8. Hans V.:
    4 juni 2017
    Ik wens jullie een fijne tijd in de VS en ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag.
    Prachtige foto's Patricia!
  9. Eloise:
    4 juni 2017
    Heel veel plezier en we horen graag weer jullie avonturen
  10. Benny en Tineke:
    5 juni 2017
    We reizen weer met jullie mee en ik ( Benny ) lees voor aan Tineke. Erg fijn om op deze manier met jullie alles te mogen mee beleven.