Dag 8 Key west

7 oktober 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Key west

C81864B4-62A9-4FBB-A6F4-87F6C6F3CC66Hagedis

Vandaag zijn wij naar Key west gereden, ofwel het hotel uit, linksaf en ruim 80km rechtdoor met een vaartje van nog geen 80km/uur.

Key west is het laatste eiland van de Florida keys welke met de auto te bereiken is. De Florida keys zijn zo’n 1700 kleine eilandjes onder Florida, een aantal zijn dmv bruggen aan elkaar verbonden. Deze weg, de Overseas highway is 205 km lang, de langste brug is de “7 mile bridge” (11km).

Overseas highway

Wij vonden Key west de vorige keer (2015) erg leuk, vandaar dat we er vandaag weer zijn geweest. Het was vandaag vrijwel bewolkt maar desondanks warm genoeg. Alleen in de avond heeft het flink geregend maar toen zaten wij net in de auto gelukkig.

Key west

Aangekomen in Key west hebben wij eerst een stop gemaakt bij het “Southernmost point” dit is het meest zuidelijk puntje van de USA en ligt maar 90 mile bij Cuba vandaan. Tijdens de orkaan van vorig jaar was hij behoorlijk beschadigd maar ze hebben hem weer opnieuw met de hand beschilderd. Er stond een enorme rij om ermee op de foto te kunnen, maar aangezien wij dit in 2015 al hadden gedaan hebben wij het nu maar bij een “saampie” gehouden.

Southernmost pointSouthernmost point 2

Na het Southernmost point hebben wij de auto geparkeerd en de rest van de dag rondgelopen op Key west. Eerst zijn wij weer een van de key lime pie winkels geweest waar wij ditmaal een “Frozen Key lime pie on a stick” hebben genomen. Ofwel een stuk staart omhuld met chocolade en dan ingevroren.

KermitsKey lime pie on a stick

Verder zijn wij o.a. Bij Mallory square geweest waar veel souvenir winkels te vinden zijn. En ook in Duval street, de bekendste straat van Key west. Hier zijn veel winkels en gezellig barretjes te vinden, overal is ook live muziek. Een van de bekendste bars is “Sloppy joe’s” hier hebben wij natuurlijk ook even wat gedronken, erg gezellig.

Duval street 1Duval street 2Duval street 3Sloppy joe’s 1Sloppy joe’s 2Sloppy joe’s 3

Via Duval street zijn wij naar de vuurtoren gelopen, dit is een oude vuurtoren uit 1847 die nu als museum dient. Met zo’n 88 treden stonden wij boven om van het uitzicht over Key west te genieten.

VuurtorenUitzicht vuurtoren 2Uitzicht vuurtoren 1

Aan het einde van de middag zijn wij nog even terug gelopen naar de haven bij Mallory square, vanuit de vuurtoren zagen wij dat er inmiddels een cruise schip was aangemeerd. Toen wij aankwamen bij de haven bleek het de “Majesty of the seas” te zijn, een kleiner zusje van ons schip van vorige week. Grappig detail: in eerste instantie zouden wij met dit schip gaan maar uiteindelijk hebben wij toch voor de “Mariner of the seas” gekozen.

Majesty of the seas

Vanuit de vuurtoren zagen wij ook een marine schip liggen, en jawel met een Nederlandse vlag, de Zr. Ms. Friesland.

Zr.Ms. Friesland

De dag hebben wij afgesloten in het Hard rock café om vervolgens weer terug te rijden naar Marathon waar wij overnachten. We zouden nog wel een aantal dagen in Key west willen blijven maar helaas zijn de hotel prijzen erg hoog.

HuisjesMallory square

(Patries)

1. Henna:
    8 oktober 2018
    Kan me voorstellen dat jullie het daar leuk vinden. Echt gezellig alleen al om zo maar rond te lopen. De kleuren en gezellige terrasjes geven een lekker sfeertje.
    Genieten maar
  2. Mam Elly:
    8 oktober 2018
    Weer een blitzzzz-verhaal. Erg mooi daar hoor.
  3. Jaap:
    8 oktober 2018
    Lekker herkenbaar. Blijf Genieten!
  4. Marcella:
    8 oktober 2018
    Prachtige verhalen en mooie foto's.
    En het NL marine schip met een Thales radar aan boord :-)
  5. Benny en Tineke:
    8 oktober 2018
    Lekker die Lime Pie on the stick !!! Wij nu net thuis van heerlijk kampeer weekend met A&B. Was erg gezellig. Net als bij jullie daar ver weg ;)