Dag 7 Miami - Marathon

6 oktober 2018 - Marathon, Florida, Verenigde Staten

7 - Zaterdag 6 oktober

Hallo allemaal, hier zijn we wij weer. Vandaag een reis dagje van Miami naar Marathon.

Key Largo FireAangezien ik natuurlijk een beetje geïnteresseerd ben in de brandweer, en dan met voorkeur de brandweer van de USA hebben wij onderweg op de route (met dank aan Patries) even wat kazernes aan gedaan, helaas was veel niet thuis, of waren simpelweg de deuren gesloten. Maar een enkele stond de deur open waar ik even een kiekje heb kunnen maken, bij 1 had ik meer geluk, daar stond een ladderwagen, die overigens spik splinter nieuw was buiten. Die heb ik daarom mooi even op de foto kunnen zetten. Maar genoeg hierover, nu weer terug naar de vakantie.

De weg naar het hotel waar wij vannacht en morgenochtend zullen overnachten is een lange rechte weg, met vrijwel allemaal water om ons heen. Maar dat neemt niet weg dat er genoeg te zien is, wat wij natuurlijk in volle teugen deden.

Onderweg naar MarathonMarathon bordje

Key Lime Pie 3Ongeveer halverwege de lange weg naar ons hotel hebben wij even een tussenstop gemaakt bij de Key Lime Pie Factory (zie links voor hun website) waar wij een stukje Key Lime Pie hebben genuttigd. Key Lime Pie is een taart die wordt gemaakt van de sapKey Lime Pie 1 van limoenen die op de Key’s worden gekweekt. En aangezien wij tijdens onze trip 2 jaar geleden naar Key West hier ook een stukje Key Lime Pie hebben genuttigd dachten wij, wij doen eens gek, wij doen het gewoon nu weer. Tevens was dit ook het punt waar de chauffeurs van plek hebben gewisseld.

Key Lime Pie 2

Het laatste stukje (en de rest van de avond) heeft Patries onze bolide rondgestuurd, alsof het niets was. Heerlijk!!

Nadat wij de spullen in het hotel hebben gebracht zijn wij nog even een stukje het eiland wezen verkennen en een poging gedaan om wat te gaan zwemmen, maar helaas, het weer gooide roet in het eten, het begon te regenen.

Uitzicht vanuit onze kamer van het hotel in MarathonZwembad bij het hotel in MarathonUitzicht vanuit het zwembad bij ons hotel in Marathon 1

Dit was het weer voor vandaag, morgen weer een nieuw verhaal, dan bezoeken wij Key West.

(Glenn)

1. Mam Elly:
    7 oktober 2018
    Mooie omgeving...... en..... natuurlijk mocht zo'n bezoekje aan de brandweer niet ontbreken.
  2. Henna:
    7 oktober 2018
    Dat ziet er mooi uit. Wordt vast weer genieten. Jammer van de regen maar is misschien van korte duur.
    Heel veel plezier
  3. Matthijs:
    7 oktober 2018
    Ach..regen is nat, zwemwater is nat..Maar alle gekgeid, het zijn weer mooie foto's en verhalen!! En die lime pie🤤🤤🤤
  4. Benny en Tineke:
    7 oktober 2018
    We hebben samen met Agnes en Bart jullie verhaal gelezen op camping Marveld in Groenlo. Hartelijk bedankt weer voor jullie bericht en liefs van ons 4 ren.