Dag 2 Start Cruise

1 oktober 2018 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Maandag 1 oktober

De dag begon vandaag met een flinke wandeling naar de supermarkt, we moesten immers toch wat inkopen doen, we konden gelijk even aan de temperatuur wennen want het is zo’n 32 graden in Miami.

Tegen 11 uur hebben wij een taxi genomen richting de cruise terminal alwaar de Mariner of the seas al op ons lag te wachten, een cruise schip van de maatschappij: Royal Caribbean. De Check in procedure verliep vlot en voor we het wisten stonden we op een immens groot cruise schip.

Royal promenadeAchterdek 13de etageAan boord

Het schip is 311meter lang, heeft 15 verdiepingen, meerdere zwembaden (incl lifeguards natuurlijk), meerdere restaurants/cafe’s, een gym, theater, klimmeur, flowrider, basketbalveld, minigolfbaan, zelfs een ijsbaan en nog veel te veel meer om op te noemen. Aan boord kunnen ruim 3000 gasten en loopt 1185 man/vrouw personeel....

Nadat we een ronde hadden gemaakt over het schip zijn we wat gaan eten in het buffet restaurant en rond 13 uur was onze kamer klaar. We hebben een kamer met balkon rechts achterop de boot, op de 8ste etage.

Voorop de Mariner of the seas

De middag hebben we gevuld met vooral een keer of 12 verdwalen op het schip, maar inmiddels weten we een beetje de weg gelukkig.

Als “nieuwe” cruisers zijn we eerst maar naar de “first time cruisers” bijeenkomst geweest om een beetje wegwijs te worden op het schip. Om 16uur volgde de safety drill waarbij we ons moesten melden bij de aan onze kamer toegewezen reddingboot, na een korte uitleg konden we onze weg vervolgen en gingen om precies 16:30  de trossen los.

Miami South beachSafety drill

Inmiddels varen we op open zee richting Nassau, waar we morgen vroeg zullen aankomen. Onze benen beginnen langzaam te wennen aan de bewegingen van het schip maar gek blijft het wel.

Kunstschaats showDiner zaalBasketball veld en skypad (trampoline)

De avond hebben wij gevuld met vertoeven in het zwembad, waarbij je tegelijk een film kon kijken op een mega scherm en daarna zijn wij nog bij een show op de ijsbaan geweest, erg leuk.

(Patries)

1. Henna:
    2 oktober 2018
    Wat is dat ontzettend groot en mooi.
    Straks zijn jullie weer een hele ervaring rijker.
    Op naar de Bahamas.
  2. Marcella:
    2 oktober 2018
    Wauw wat gaaf zeg..... ben benieuwd naar nog meer foto's
  3. Richard:
    2 oktober 2018
    Ziet er allemaal super uit..!
  4. Hans V.:
    2 oktober 2018
    Klinkt mij bekend in de oren...… Wij hadden dezelfde ervaring als jullie.....Awesome Cruise en superluxe. Geniet ervan!
  5. Mam Elly:
    2 oktober 2018
    Wat magnifiek...... top hoor, hebben harde werkers wel verdiend. Blijf maar lekker genieten en verhalen schrijven (zijn wij ook een beetje op vakantie :-)......)
  6. Larissa:
    3 oktober 2018