Dag 26 Victorville - Long beach (L.A.)

28 juni 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag 26 Victorville – Long beach (L.A.)

DSC_0870

DSC_0841Vandaag zijn we begonnen met een rondje langs het vliegveld (en een stukje Route 66) van Victorville, hier staan best wel wat vliegtuigen “opgeslagen” of worden ontmanteld naar jaren trouwe dienst, zo ook 2 MD-11 toestellen van Martinair. Helaas konden we niet echt dichterbij komen maar we hebben ze wel zien staan. Best apart om ze daar te zien in de USA terwijl we ze in Nederland niet meer gaan zien.

DSC_0859

Vanaf Victorville zijn we doorgereden naar Simi valley, ten Noord west van L.A. HierDSC_0882 is het "Ronald Reagan presidential library” gevestigd. Dit is een museum over Ronald Reagan, de 40ste president van de USA van 1981tot 1989. Het museum geeft een uitgebreid beeld over het leven van Reagan, zelfs over zijn carrière als acteur. Ook was de Oval office compleet nagebouwd. Een aantal enthousiaste medewerkers vertelde over het leven van Reagan.

DSC_0891 DSC_0900

In een grote open ruimte stond ook de oude Air force 1 opgesteld. Een Boeing 707 DSC_0936die vanaf 1972 t/m 2001 dienst heeft gedaan. Daarnaast was ook nog een van de oude auto’s te bezichtigen en de “Marine one” een van de Presidentiële helikopters. Buiten is het graf te zien van Ronald Reagan en zijn vrouw.

Het is een erg mooi museum wat nog niet zo heel lang open is.

DSC_0975 DSC_0995

Nadat we uitgebreid rond hadden gekeken in het museum zijn we richting L.A. DSC_1027gegaan. Onze BMW gaf inmiddels aan dat hij wel toe was aan een onderhoudsbeurt en nieuwe olie (9000 mijl op de teller waarvan wij er ruim 5000 hadden gereden) en na telefonisch contact met de verhuurder konden we hem vandaag omwisselen voor een andere auto. We rijden de laatste dagen nu in een Nissan Rogue rond.

DSC_1019Na het omwisselen van de auto zijn we in de fijne avond spits naar Long beach gereden alwaar we de komende dagen verblijven, zaterdag vliegen we weer terug naar Nederland. Bij het inchecken vroegen we als gein om een King suite, nou die hebben we ook gekregen, zo kunnen we rustig afkicken de komende dagen!

Morgen gaan we naar de WB studios en L.A.

[Patries]

1. Henna:
    29 juni 2017
    Alweer een ervaring rijker en geniet de laatste dagen nog even. Ik zie jullie zondag op Schiphol.
  2. Silvia:
    29 juni 2017
    Wat een ontzettend mooie reis hebben jullie gemaakt. Geniet nog even van de laatste dagen en goede reis naar huis. Bedankt voor de leuke reisverslagen.