Dag 1 De Heenreis

19 april 2019 - Atlantic City, New Jersey, Verenigde Staten

De Heenreis

Onze eerste dag van onze trip naar de USA, een van de weinige zoals deze is na afloop gebleken.

Om 07.30 uur ging de wekker, tijd om ons klaar te maken voor vertrek. Patries had om 08.30 uur afgesproken bij een collega die deze vakantie op Kelly past, iemand waar Kelly vaker is geweest.

Toen wij Kelly weg hadden gebracht hebben wij de laatste spulletjes bij elkaar gepakt en zijn om 09.15 uur aan onze reis naar de USA begonnen.

Vandaag gingen wij met het openbaar vervoer, gewoon omdat het een mooie tijd was. Wij zouden pas om 13.20 uur vertrekken, ruim de tijd dus om op tijd op Schiphol aan te komen. En op tijd waren wij, om 10.30 uur zetten wij voet op het perron van ons nationale vliegveld Schiphol.

Even geld ophalen, en dan naar de incheckbalie om in te checken voor onze vlucht, de KL641. Wij hebben digitaal ingecheked, en toen werdt ons vermoede bevestigd. Patries kon thuis alles al voor zover klaar maken voor mij, alleen voor haarzelf niet, zij moest zich melden omdat haar paspoort gecheked moest worden, een voorbode dat ze een algehele controle zou krijgen. Bij het inchecken bleek dat ook, ze kreeg 4 grote S-en op haar ticket, wat inhoud dat zij extra op alles wordt gecontroleerd, een tijdrovend proces, maar ach, wij waren op tijd en hebben niets te verbergen, dus waarom niet.

Toen wij uiteindelijk hadden ingecheked moesten wij onze koffers nog inleveren bij de digitale bagage drop-off van de KLM, een procedure die wij kende, deze hebben hebben wij vaker doorlopen. Echter, toen Patries haar koffer wilde droppen kreeg ze netjes een label, alleen haar koffer kregen wij terug, met de mededeling dat zij zich moest melden bij servicebalie, wij dachten, ach dat hoort bij de 4 S-en, maar helaas, toen wij mijn koffer wilde droppen kreeg ik dezelfde melding, dat was vreemd.

PH-BFI

Wij dus met al onze hebben en houden naar de servicebalie en daar kregen wij te horen dat onze vlucht naar New York was gecanceld.... BALEN!! Maar, wij hadden geluk, wij konden worden omgeboekt naar de vlucht van 17.55 uur naar hetzelfde vliegveld, gelukkig. Alleen moesten wij van 10.30 uur tot de tijd dat wij gingen vertrekken ons vermaken, maar dat was voor ons al vliegtuigfans geen probleem, wij zijn gewoon direct door de beveiliging gegaan (wat heel snel ging door nieuwe apparatuur) waarna wij nadat wij lekker even een hapje hebben gegeten op de kosten van KLM een plekje gezocht op de kop van de G- Pier, waar wij direct uitzicht hadden op de landingsbaan waarvan er toch het een en ander ging vliegen. En, was het bijna vergeten te zeggen, door de omboeking waren de 4 S-en ook van patries haar ticket waardoor uiteindelijk na het wachten het boarden voorspoedig verliep.

Na een vlucht van ruim 7,5 uur met ons natje en droogje en ons vermaak waren wij ruim 5 uur later dan gepland aangekomen op het vliegveld van New York, waar het ook allemaal voorspoedig liep gelukkig, binnen 30 minuten stonden wij bij het autoverhuurbedrijf om onze auto op te pikken, dit keer een fel blauwe Hyundai Tucson, ik kan je zeggen, hij rijdt heerlijk.

Eten aan boordOnderweg KL643KL643

Nadat wij de auto opgehaald hebben zijn wij onderweg gegaan naar ons hotel in Atlantic City, het Hard Rock Hotel (Van de welbekende keten Hard Rock Café) Het was een lang ritje, maar wel een leuk ritje, o.a. Gewoon dwars door Manhattan en langs de skyline van New York, een geweldig uitzicht. (Filmpje in het mapje video’s)

NYC

Uiteindelijk na ruim 2,5 uur rijden kwamen wij aan bij ons hotel en hebben ons snel ingecheked hebben wij de boel de boel gelaten zijn wij gaan douchen en meteen naar bed gegaan, wij waren er wel een beetje klaar mee na bijna 24 uur wakker te zijn geweest en waarvan wij meer dan de helft aan het reizen zijn geweest.

Hard rock hotelHard rock hotelUitzicht vanaf de hotelkamer

Kortom, weer een ervaring rijker, op naar morgen, een dagje uitslapen en relaxen met weinig op de planning.

[Glenn]

1. FLITS:
    19 april 2019
    De start was misschien niet helemaal volgens de planning, maar het GENIETEN gaat nu beginnen!
    En jullie zijn weer een ervaring rijker........
  2. Anja:
    19 april 2019
    Dat wordt elke dag weer genieten van jullie prachtige verhalen en belevenissen, Glenn en Patricia hele fijne vakantie!!
  3. Henna:
    19 april 2019
    Ach ... dat ben je snel weer vergeten. Onverwachts een extra dagje vliegtuigen spotten 😉
    Jullie zijn er en gaan zeker genieten van weer nieuwe ervaringen.
    Ik wacht weer op alle mooie verhalen.
  4. Mam Elly:
    20 april 2019
    Een dag met veel belevenissen.....echt iets voor jullie. Gelukkig is het allemaal goed gekomen......
  5. Benny en Tineke:
    23 april 2019
    Na een korte vakantie, zijn wij benieuwd naar jullie belevenissen, dus nu in een ruk jullie vijf dagen met belevenissen lezen. Lekker even voor zitten en voorlezen. Begint al goed .... ;)
  6. Frank:
    23 april 2019
    Heel veel plezier in " jullie" USA!!!! Geniet er met volle teugen van.
  7. Frank:
    23 april 2019
    Wel gewaagd hoor om in NY te rijden....