Dag 15 New York

3 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

Usa

Vandaag eindelijk weer mooi weer met een lekkere temperatuur. In de ochtend zijn wij naar “the High line” gelopen. Een oude goederen spoorlijn omgetoverd tot park die door de wijk Chelsea loopt. Het totale park is 2,3 km lang.

High lineHigh line

Aan het begin van het park ligt “The Vessel” de nieuwste attractie van New York. Een of ander Futuristisch ding met allemaal trappen.

The vessel

Op de High line kom je langs de Chelsea market, een oude Oreo koekjes fabriek waarin zich nu allemaal eettentjes en winkels bevinden.

High lineChelsea market

Aan het einde van de High line zijn we doorgelopen naar de 9/11 Ground zero Museum workshop. In eerste instantie wisten we niet zo goed waar we zouden belanden, een appartementen achteraf maar uiteindelijk was het zeker de moeite waard.

9/11 museum workshop

In een kleine kamer hingen een heleboel foto’s en overblijfselen van 9/11. De foto’s waren gemaakt door de officiële fotograaf die op Ground zero mocht komen in naam van de brandweer. Bij elke foto kon je doormiddel van een audiotour de verhalen achter de foto horen, erg interessant. Ook lagen er verschillende voorwerpen zoals stukken glas, bebording en zelf souvenirs uit de voormalige winkel op de bovenste etage (uitkijk punt).

9/11 museum workshop9/11 museum workshop

De fotograaf was op het idee gekomen om dit museum te maken door zijn bezoek aan het Anne Frank huis in Amsterdam. Hij wilde het publiek laten ervaren hoe de beleving van de eerste maanden na 9/11 op Ground zero waren.

9/11 museum workshop

Na de workshop zijn we naar Black tap gegaan, een restaurant bij Central park waar we een Crazy shake hebben genomen. De foto zegt genoeg ;-)

Crazy shake

Vanuit daar zijn we nog even een klein stukje door Central park gelopen, een klein stukje maar want Central park is in totaal 341 Hectare groot. Het park is een heerlijke omgeving om even uit de drukte van de stad weg te zijn.

Central parkCentral park

Om 16:30 moesten wij ons melden bij de volgende attractie, namelijk “The Ride” Een lekker Amerikaanse attractie. We stapte in een bus waarbij we opzij zaten en ruim zicht hadden op de straten. We werden geëntertaind door 2 medewerkers en onderweg stonden her en der Acteurs opgesteld om ons te vermaken, ook werd er interactie gezocht met het overige publiek. En ook de bus had soms nog het een en ander te vertellen ;-)

Lekker overdreven maar wel leuk gedaan.

The rideThe rideThe ride

Na the ride hebben we heerlijk gegeten met 2 collega’s van de bosbrandweer die ook nog in New York zijn, morgen vliegen we beide terug alleen wij wat later waardoor we nog even de stad in kunnen.

We willen jullie alvast bedanken voor het lezen en de leuke reacties!

[Patries]

1. Mam Elly:
    3 mei 2019
    Met veel plezier heb ik jullie verhalen gelezen en met jullie belevenissen meegeleefd. Dit was ook zo'n geniet-dag zo te lezen. Ontzettend leuk lijkt mij deze dag te zijn geweest. Morgen nog een laatste geniet-dag. Veel plezier en goede reis terug naar Nederland.
  2. Eloise:
    3 mei 2019
    Het was weer erg leuk om jullie verhalen te lezen zo tijdens het ontbijt. Veel plezier vandaag nog in New York en alvast een goeie reis naar huis
  3. Henna:
    3 mei 2019
    Dat was weer een superdag. Heerlijk om iedere ochtend jullie verhalen te mogen lezen. Bedankt voor al die moeite.
    Hele fijne uurtjes nog en hele goede reis terug.
  4. Jaap:
    3 mei 2019
    Het was weer leuk om alles te lezen en te zien. Gauw zelf maar weer eens gaan.
    Goede thuisreis!
  5. FLITS:
    3 mei 2019
    Bedankt voor de leuke verslagen........en alvast een goede terugreis!
  6. Benny en Tineke:
    3 mei 2019
    Opnieuw hebben we gesmuld van jullie foto's maar vooral van jullie verhaal. Heel erg bedankt daarvoor. Geniet nog even van jullie tijd in de USA, en ... behouden thuiskomst !!!
  7. Jeanet:
    Goede terugreis!
  8. Lineke:
    3 mei 2019
    Gave foto die eerste! En die milkshakes haha. Museum klinkt interessant en die busrit super Amerikaans😀. Leuk om jullie weer te volgen. Vast een hele goede terugreis!
  9. Frank:
    3 mei 2019
    Jullie hebben weer veel beleefd en gezien! Leuke verhalen en mooie foto's.
    Geniet nog even en goede terugreis!