Dag 14 New York

2 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

Weer een mooie dag in New York

Nadat wij lekker uitgeslapen hadden zijn wij rond 10.30 uur de hort op gegaan. Op de planning stond in eerste instantie de Hop On, Hop Of  bus en dat hebben wij ook lekker gedaan.

Nadat wij op times square een lekkere bagel hadden gegeten zijn wij naar de dichtstbijzijnde opstapplaats gegaan voor de bus, om daar de downtown tour te pakken (Manhattan) wij kropen lekker bovenin de bus om daar van het 100%  uitzicht te genieten. Tijdens de rit kwamen wij er achter dat het toch wel mee viel met de bewolking en besloten wij er bij het WTC uit te stappen en daar naar het observatorium te gaan van de Freedom tower (1 World trade Center van de 7) tenslotte was het helder weer en konden daarom uitgebreid van de omgeving genieten.

Hop on hop of busHop on hop of bus One world observatoriumOne world observatoriumOne world observatoriumOne world observatorium

Nadat wij de Freedom tower hadden bezocht zijn wij weer verder gegaan, langs de Oculus (een transportation hub in de vorm van een walvis sketel) onderweg naar Wallstreet. Tussendoor nog even een zakje gesuikerde cashew-nootjes gehaald, heerlijk, ze waren zelfs nog warm.

OculusOculus

Eenmaal een rondje om Wallstreet gelopen zijn weer naar het punt gegaan waar wij de bus hebben verlaten om daar vervolgens weer de route te hervatten en af te maken.

St Patricks cathedralFlatiron building

Nadat wij de bus weer hadden verlaten zijn wij een stukje gaan wandelen, op de route waren wij namelijk langs een immens grote muurtekening gekomen van een knielende brandweerman, ter nagedachtenis van de gevallen collega’s tijdens de aanslagen van 9-11 Ik wilde daar graag een foto van maken, dus een mooie gelegenheid even een wandeling te maken. Aangezien het op de bus aardig koud was, hebben wij onderweg nog even een lekkere “Salted Carmel hot chocolade” (helaas zonder het zout) gehaald bij de Starbucks, echt een aanrader.

Street art

Nadat wij een paar mooie foto’s hadden gemaakt van de muurschildering zijn wij richting Times Square gelopen om daar in de buurt een hapje te gaan eten, het duurde ook niet lang voordat wij wat hadden gevonden en lekker wat hebben gegeten.

Patries wilde in het donker graag nog wat foto’s maken bij het 9-11 memorial, dus na het eten op zoek gegaan naar de metro om ons naar het 9-11 memorial te brengen, echter werdt deze zoekactie verstoord door een-en-al sirenes, het zal toch niet.... heb ik dan het geluk.... en ja hoor, aan de overkant stond een berg aan brandweerauto’s en tja, ik als Amerikaanse brandweer enthousiast moest natuurlijk even kijken. Het was een drukte van jewelste aan brandweerauto’s maar wat er uit eindelijk aan de hand was... niemand weet het. Maakt mij verder niet uit, ik heb wat fotootjes kunnen maken. Wat ook leuk is, is dat het voor de toeristen een ware attractie is, mensen klimmen op de auto’, willen met de brandweermannen op de foto, noem maar op. Dat zie je bij ons in Nederland niet.

Ladder 21Engine 289/11 memorial

Eenmaal klaar met foto’s maken zijn wij uiteindelijk toch in de metro beland naar het 9-11 memorial, hier heeft patries wat foto’s gemaakt en was het omdat het al wat miezerde al aardig vochtig buiten. Ook was het inmiddels al weer aardig aan de tijd en tijd om weer naar het hotel te gaan. Snel nog even wat drinken gehaald bij de supermarkt en toen weer in de metro terug naar het hotel.

Dit was onze dag weer vandaag, morgen nog een hele dag in New York met weer allerlei leuke dingen in de planning.

Tot morgen.... oooh ja, de WiFi deed het weer op de IPad, ze hadden het wachtwoord veranderd. Dus het verhaal van gisteren staat ook on-line.

Veel dubbel leesplezier.

[Glenn]

1. Mam Elly:
    2 mei 2019
    Dit verhaal en foto's doen mij denken aan het liedje 🎶'New York New York'🎶. Wat een stad zeg........ Goede impressie ervan......
  2. Bianca:
    2 mei 2019
    Veel plezier nog de laatste dagen!!!
  3. Benny en Tineke:
    2 mei 2019
    Het water “loopt” ons in de mond Patries en Glenn en dat niet van het miezerige weer, maar van het eten en hapjes en drankjes tussendoor. New York, een “levende” stad.
  4. Henna:
    2 mei 2019
    Super wat is dat een geweldige stad ..
    Het lijkt me geweldig om daar tussen te lopen. Geniet morgen nog even dubbel....