Dag 13 Lancaster - New York

1 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen hadden we gehoopt dat we bij het wakker worden al in New York zouden zij beland met de boot maar helaas... Toch maar met de auto, gelukkig is de temperatuur flink gestegen tot zo’n 17 graden, en dat is maar goed ook aangezien er geen ijskrabber in de auto aanwezig is.

We begonnen onze route terug naar New York via een aantal Covered bridges, Bruggen met een huisje erop, typisch voor deze Amish omgeving. Erg zijn er zo’n 25 te vinden in de omgeving van Lancaster.

Covered bridgesCovered bridgesCovered bridgesAmish

Na de bruggen zijn we doorgereden naar Reading alwaar we het Mid Atlantic air museum hebben bezocht. We werden rondgeleid door Bill, een super enthousiaste gids. Bill zei zo’n 1-1,5 uur nodig te hebben, uiteindelijk duurde het 2,5 uur, de groep werd ook steeds groter. Het museum heeft een aantal vliegtuigen staan waarvan een deel zelf nog vlieg waardig, waaronder een B-25. Het museum is ontstaan door een restauratie van een P-61B die in New Guinea in het bergen is gecrasht en daarvandaan in delen naar het museum is gebracht, de restauratie is overigens nog steeds bezig.

Mid Atlantic aviation museumMid Atlantic air museum

Aangezien we onze auto op een bepaalde tijd moesten inleveren zijn we direct na het bezoek naar New York gereden, gelukkig weten we de weg inmiddels naar de autoverhuurder... Vanaf het vliegveld hebben we de supershuttle genomen richting ons hotel. Dat is een taxi bus die meerdere adressen afgaat en relatief goedkoop is, echter was het midden in de spits en tegenwoordig kan er 16 man in zo’n busje (voorheen 8) dus we waren wel even onderweg....

Onze chauffeur met rasta haren reed op een manier door New York die wij niet kunnen evenaren. Sanka reed lekker door zeg maar....

Nadat wij waren ingechekt zijn we snel iets te eten gaan zoeken om via Times Square naar het Rockefeller Centre te lopen waar we onze favoriete uitzicht punt hebben bezocht: Top of the Rock. Vanaf hier heb je een geweldig uitzicht over New York

HotelTop of the rockTimes squareTop of the rockTop of the rockTop of the rockTimes squareNYC

Morgen gaan we verder de stad in