Dag 16 Naar huis

4 mei 2019 - Ede, Nederland

Vandaag de dag wederom vroeg begonnen, nog even de koffers rangschikken, spullen inpakken en dan de koffers stallen bij de receptie. Tenslotte hebben wij nog een tijdje totdat wij worden opgehaald.

We zijn begonnen met een licht ontbijtje. Nadat wij het ontbijtje op hadden zijn wij naar de dichtstbijzijnde metro gelopen om daar op de metro te stappen naar Brooklyn. Wij wilde daar vanuit het park graag nog wat foto’s maken van de skyline van New York. Helaas, de skyline was gehuld in een dikke mist, waardoor mooie foto’s maken helaas niet mogelijk was. Toch hebben wij wat fotootjes geschoten en zijn toen via de Brooklyn Bridge weer terug gelopen naar Manhattan, waar wij met de metro richting de opstapplaats zijn gegaan voor de Hop On Hop Off bus.

DUMBOBrooklyn BridgeBrooklyn Bridge

Met de Hop on, Hop Off bus hebben wij vervolgens de up-town tour genomen langs Central Park, alleen begonnen wij de rit buiten, bij de zitplaatsen op het dak, alleen niet lang, het begon te regenen, dus wij hebben ons toen verplaatst naar een etage lager waar wij droog konden zitten, maar helaas, nu weten wij ook waarom de mensen graag boven zitten, je ziet binnen geen ene moer…. en het is hartstikke benauwd.  Het laatste deel beloofde daarom ook een lange rit te worden en ja, dit werdt het ook, niet alleen door de plek waar wij zaten, maar ook door de file’s en de wegwerkzaamheden wat natuurlijk erg jammer was.

Hop on hop of busColumbus CircleMuseum of National history

Eenmaal bij de Rockefeller Center aangekomen zijn wij uitgestapt en zijn wij een stukje verder gelopen naar een souvenirwinkeltje om nog even h.e.e.a. in te kopen, en toen op naar het hotel, het is tenslotte bijna tijd dat onze Shuttlebus ons komt ophalen.

Toen wij de straat in liepen kreeg Patries een berichtje dat de chauffeur inmiddels 3 minuten geleden aangekomen was, ruim 15-25 minuten te vroeg. Maar gelukkig was hij er nog en heeft hij even wacht terwijl wij onze koffers binnen ophaalde.

Nadat wij ingestapt waren begon de lange, maar dan ook lange reis naar huis. eerst door de mega files de stad uit en dan nog eens door de mega files naar het vliegveld. Ruim 1,5 uur later kwamen wij aan op het vliegveld en hadden snel onze koffers ingeleverd om vervolgens snel door de beveiliging te gaan, dan hadden wij dat maar vast gehad.

Eenmaal door de beveiliging zijn wij even de winkeltjes af gaan struinen en hebben wij wat gegeten, niet veel later konden wij al boarden voor de terugreis. Helaas was ons toestel gewijzigd van een 787 naar een 777, wel meer zitplaatsen voor minder mensen maar een Dreamliner hadden wij ook wel leuk gevonden.

PH-BVN

Eenmaal aan boord en gesetteld op onze plekken voor deze terugreis kregen wij te horen dat de printer in het vliegtuig kapot was waar de bemanning benodigde papier op binnen kreeg, hierdoor moesten zij wachten op de printjes uit de terminal. 15 minuten later waren de papieren binnen en begonnen wij aan het taxiën naar de startbaan…. nou, dat duurde even. Doordat wij 15 minuten later vertrokken misten wij onze “ slot”  (Geplande vertrektijd) waardoor wij achteraan in de file naar de startbaan mochten aansluiten en dit betekende dat wij pas 40 minuten later aan de beurt zouden zijn om op te stijgen. Nou heb de stopwatch er niet bij gehouden, maar het was echt heel lang, maar gelukkig waren wij niet de enige, achter ons stonden namelijk nog ruim 20 toestellen in de wacht.

PH-BVNPH-BVN

Eenmaal opgestegen hadden wij een rustige vlucht, totdat wij bijna bij Schiphol waren en bleek dat er maar met een landingsbaan werd gewerkt door de harde wind, hierdoor moesten wij even wachten voordat wij mochten landen. Uiteindelijk viel dat wachten erg mee en waren wij snel aan de beurt om te landen. Ruim 1,5 uur later dan gepland stonden wij op de grond op Schiphol, gelukkig liepen alle vervolg stappen spoedig en zaten wij redelijk snel in de trein naar huis, waar wij ongeveer 1 uurtje later moe maar voldaan de sleutel in het slot staken en thuis waren.Het was weer een heerlijke vakantie, met heel veel mooie dingen en indrukken. Patries en ik willen jullie hartelijk danken voor jullie reacties op onze verhaaltjes, hieraan zien wij dat jullie het erg leuk vinden om onze blogs te lezen.

Tot een volgende trip.

[Glenn]

1. Anja:
    4 mei 2019
    Heb weer genoten van jullie verhalen en foto's!!
  2. Henna:
    4 mei 2019
    Welkom thuis en ik heb weer genoten van alle verhalen en foto's
  3. Richard:
    Welkom thuis...
    Het was weer een super reis die jullie gemaakt hebben.
    Ik heb met veel plezier jullie reislogger gelezen.
  4. Eloise:
    4 mei 2019
    Welkom thuis, het was weer ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en de foto’s te bekijken.
  5. Lineke:
    5 mei 2019
    Lang reis maar gelukkig wel nog veel gedaan en nu weer veilig thuis!
  6. Benny en Tineke:
    5 mei 2019
    Hartelijk bedankt Patricia en Glenn voor ALLES !!!
  7. Bianca:
    6 mei 2019
    Welkom thuis weer en dank voor de leuke verhalen.