Dag 18 Denver

20 juni 2017 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Dag 18 Denver

We zijn vandaag begonnen met het standaard ontbijt… Bagels met cream cheese en wafels.

Daarna zijn we met de auto vertrokken naar het “Wing over the rockies air and DSC_9571space museum” het leuke aan dit museum is dat het in een hangar is op een voormalig vliegveld, maar inmiddels is het een compleet nieuwe wijk geworden en zie je nog weinig van het vliegveld terug. Er staan 3 oude hangars en ergens iets verderop een verdwaalde verkeerstoren, dat is alles. De basis is in 1994 gesloten. Ik zal jullie verder niet vermoeien met al die vliegtuigen maar voor de Star wars fans is het wel leuk om te vertellen dat de X-wing starfighter binnen stond.

IMG_0166Na het museum zijn we richting Denver stad gegaan, ditmaal niet met de auto maar met de lightrail. De lightrail lijkt van buiten op de metro’s in Chicago maar zijn een stuk comfortabeler. Het treintraject is nog vrij nieuw, onderweg zagen we ook bij elke overgang een verkeersregelaar staan of beveiliging en liet de trein met een toeter ala scheepshoorn zijn aankomst horen. Op de weg terug hoorde we dat dit was omdat er veel protest was bij de aanleg van deze lijn en omwonende zelfs de rails blokkeerde. Zelfs de conducteur was een gewapende beveiligings beamte maar verder was het een prima trein hoor!

Aangekomen in Denver waar het ondertussen tegen de 40 graden liep hebben we de ”Free mall ride” bus genomen, dit is een gratis bus die de hele hoofdstraat afrijd en op elke kruising stopt. We hebben eerst een bezoek gebracht aan het Brandweermuseum waar we vol enthousiast werden onthaald door een aantal vrijwilligers die niet konden ophouden met praten.

IMG_0251 IMG_0170

Na het museum zijn we naar het Denver capitool gegaan waar zich de “Mile high”step bevind, dit is een trede die op precies 1 mijl boven zee niveau ligt. Niet heel boeiend maar wel grappig

.IMG_0253 IMG_0257

Daarna hebben we de hoofdstraat verder verkend en hebben we een slushpuppie gekocht van bijne een liter, je moet iets om af te koelen en zijn we richting het Coorsfield gelopen de thuisbasis van de Colorado Rockies, het honkbal team van Denver sinds 1993. We hadden een aantal maanden geleden al kaartjes geboekt voor een wedstrijd en die was vandaag. Na een rondje te hebben gelopen door het stadion en de nodige Merchandise te hebben gekocht zijn we op onze plaatsen gaan zitten. We zaten op mooie plaatsen. De game duurde zo’n 3 uur maar was erg leuk, vooral naarmate de tijd vorderde werd het publiek ook steeds enthousiaster. Echt een aanrader voor iedereen die nog eens naar de USA gaat.

IMG_0267 IMG_0290

IMG_0328 IMG_0407

Morgen gaan we weer verder Colorado in.

[Patries]

1. Henna:
    21 juni 2017
    Wat mooi dat jullie het ook overal treffen met de brandweer kazernes. Dat is toch jullie passie. Ik wacht weer vol spanning op de resultaten van morgen veel plezier
  2. Benny en Tineke:
    21 juni 2017
    Even een berichtje van ons. We volgen jullie op de voet en reizen dus met jullie. Erg gezellig. Fijne afwisseling voor Tineke elke een reisverslag!
    Hartelijke groet van ons.
  3. Mam Elly:
    21 juni 2017
    Hot.....hot.....hot dus.....en dan toch van alles ondernemem....tjonge!!! Wat een dag weer met veel bezienswaardigheden.....schitterend. en dan die wedstrijd......je moet er maar opkomen. Was weer een genot om het te lezen en te zien....
  4. Patricia:
    Hoi Benny en Tineke,

Wat leuk dat jullie nog steeds zo met ons meelezen!
  5. Benny en Tineke:
    21 juni 2017
    Wij vinden het erg leuk om " mee te reizen", vooral voor Tineke nu zij revalideert is jullie verhaal elke dag een welkome afwisseling.