Dag 17 Cheyenne - Denver

19 juni 2017 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag begon de dag bewolkt, best lekker gezien de warmte die voorspelt is de komende tijd. Vandaag gaat de route van Cheyenne naar Denver via de Rocky Mountains een leuke en mooie rit.

DSC_9359De Rocky Mountains zijn het belangrijkste gebergte van Noord-Amerika. De bergketen strekt zich uit van de staat New Mexico tot aan het noordwesten van Alaska, dat is een afstand van 4800 kilometer. De Rocky Mountains worden ook wel The Continental Divide genoemd, omdat Amerika als het ware in tweeën wordt gedeeld. Een aantal van de hoogste bergen valt binnen het gebied van Rocky Mountain National Park, er zijn meer dan 100 pieken die tot boven de 3.000 meter hoogte reiken. Met z’n 4.346 meter is Longs Peak de hoogste berg van het park. Via de Trail Ridge Road kan je The Continental Divide doorkruizen, onderweg kan je genieten van schitterende panorama’s over bergtoppen en dalen. Verder biedt het park veel natuurschoon in de vorm van alpenweiden, bossen, meren en bergstromen. Er zijn talloze kleine wilde zoogdieren, en ook grote dieren zoalsDSC_9396 herten en dikhoorn schapen. Helaas hebben wij deze laatste 2 niet mogen zien in DSC_9414dit park. Wij waren er namelijk ook om een niet zo gunstige tijd, aangezien rond de tijd dat wij er waren de meeste dieren zich verschuilen, ik denk voor de warmte (het was ongeveer 28 graden) Ook hier was trouwens een punt waar nog veel sneeuw lag, een leuk moment om even wat sneeuw foto’s te maken.

DSC_9373DSC_9363

DSC_9460Nadat wij The Rocky Mountains hebben verlatenDSC_9464 zijn wij richting het plaatsje ‘Nederland’ gegaan, dat lag een beetje op de route naar ons hotel in Denver. Leuk aan dit plaatsje is dat er een aantal kleine winkeltjes zijn en een pizzaria, verder nog wat hotels. Een ding is wel, er is ook water, net als bij ons in Nederland. Het was een leuk maar kort bezoek aan dit plaatsje, toch altijd weer even leuk.

DSC_9483

Dit was het dan weer voor vandaag. Tot morgen.

[Glenn]

1. Henna:
    20 juni 2017
    Dit was zeker een hele mooie dag vol afwisseling. Prachtig met die sneeuw. Ik geniet elke dag met jullie mee.
  2. Mam Elly:
    20 juni 2017
    Puf.....puf.....puf.....kan ook wel zo'n sneeuwberg gebruiken zo warm als het hier in Nederland is. Maar......wat een lieflijke omgeving. Ik wist niet dat jullie al weer 'thuis' waren......Heerlijk om te lezen hoe fijn jullie het hebben en jullie zoveel mooie dingen beleven.....super hoor.