Dag 16 Rapid city - Cheyenne

18 juni 2017 - Cheyenne, Wyoming, Verenigde Staten

Dag 16 Rapid city – Cheyenne

Vandaag zijn we doorgereisd naar Cheyenne. Cheyenne ligt een stukje zuidelijker en ten noorden van Denver.

DSC_9165

We zijn begonnen bij het Crazy Horse memorial, dit is de indiaanse tegenhanger van Mount Rushmore en ligt daar niet ver vandaan. Het is een groot hoofd uitgehakt in de bergen. Het beeld is nog in aanbouw en zal 195 meter lang en 172 meter hoog worden. De toegangsprijs is erg hoog dus we hebben volstaan met fotootje vanaf de openbare weg.

DSC_9200

Daarna zijn we onze weg vervolgd naar het Custer state park, een park ten zuiden DSC_9177van Rapid city in het Black hills gebied. Het eerste stuk bestaat uit grote rotspartijen en een aantal hele smalle tunnels, de smalste is 2m54 breed. Uiteindelijk kom je in een wat meer heuvelachtig landschap met veel gras, hier zitten dan ook veel beesten. We hebben berggeiten, bizons, herten, prairiehondjes en ezels gezien. De ezels liepen midden op de weg om bij de auto’s te kijken of er nog iemand wat te eten had. Erg grappig om dat te zien. We vonden Custer state park een erg mooi park.

DSC_9182 DSC_9192 DSC_9194 DSC_9195

DSC_9205 DSC_9210

DSC_9224 DSC_9227

Tegen 13uur zijn we vertrokken richting Cheyenne, een rit van nog zo’n 4,5 uur. Onderweg hebben we weinig boeiends gezien, het landschap is hier wat vlakker, gelukkig loopt de temperatuur wel weer op naar zo’n 24 graden.

DSC_9273

Nadat we ons hotel betrokken hadden zijn we nog even een rondje door de stad gegaan, die nogal uitgestorven was op zondag avond, iets wat we nog niet echt eerder meegemaakt hebben. In de stad staan overal grote Cowboy laarzen met beschildering erg leuk!

We hebben de avond afgesloten bij Texas Roadhouse, erg lekker maar nu zitten we iets te vol…..

Morgen naar de Rocky Mountains!

[Patries]

DSC_9289

1. Mam Elly:
    19 juni 2017
    Wat is het weer prachtig......
  2. Henna:
    19 juni 2017
    Wouw wat een mooi park. Super met die smalle steegjes. En die ezels op de weg ....
    Die laarzen zou je mee moeten nemen. Leuk voor naast je voordeur. Morgen wordt het vast weer een super dag. Veel plezier alvast. Groetjes uit een erg warm Ede.
  3. Lineke:
    20 juni 2017
    haha wie de laars past.....
    En wat zijn die ezels grappig zo!