Dag 15 Rapid city

17 juni 2017 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Hallo allemaal, alweer dag 15, helaas zijn wij alweer over de helft. Maar gelukkig nog wel voldoende in het vooruitzicht. De ochtend begon zoals gewoonlijk met het standaard ochtend ritueel, echter hebben wij in dit hotel een ontbijtje (vrijwel overal hetzelfde) dus daar maken wij mooi gebruik van.

DSC_8870Eenmaal het ontbijt achter de kiezen zijn wij vroeg in de auto gestapt, onderweg naar Box Elder, daar is een militaire vliegbasis met een mooi vliegtuigmuseum, het South Dakota Air en Space Museum. Gezien wij dit soort musea erg interessant vinden, doen wij natuurlijk even eenDSC_8925 bezoekje. Het museum is niet zo heel erg groot, maar het herbergt wel een aantal speciale vliegtuigen, waarvan het grootste deel buiten staat. En ik moet zeggen, ik ben verbaast over hoe netjes ze er bij staan. Goed onderhouden, dat zie je niet veel in de USA.

DSC_8990Nadat wij op ons gemakje het museum hebben bekeken zijn wij weer in de auto gestapt en onderweg gegaan naar het Badlands National Park. Dit is een park die in sommige opzichtenDSC_8992 wel wat weg heeft van Bryce Canyon, alleen kijk je er hier van bovenaf op en zijn de bergen niet heel erg mooi rood, maar meer grijs, wat natuurlijk de pret niet mocht drukken, het was wederom overweldigend. DSC_9033Ondanks de buien die wij onderweg af en toe hadden. Op het park is natuurlijk ook veel “wildlife” zo kwamen wij hier in het park de “Bighorn Sheep” tegen, deze beesten lijken veel op bokken, maar zijn een stuk groter.

DSC_8993DSC_8997

DSC_9081Nadat wij het park na een tijdje weer verlaten hebben zijn wij door gereden naar Wall Drug Store in het plaatsje Wall. Dit is een indoor winkelcentrum helemaal in Western style ingericht. Deze “attractie”staat bekent om zijn gratis ijswater, wat vanaf het ontstaan van de organisatie al gratis wordt weggegeven. Het isDSC_9091 erg leuk om even doorheen te lopen, maar het enige wat daar in overvloed aanwezig is, is natuurlijk laarzen, hoeden en ander lederwaar. Ook wordt je er helemaal ondergedompeld in souvenirs, ik zeg eerlijk, ik vond het iets to much. Nadat wij zelf toch maar een leuk aandenken hebben gekocht, (wat dat is,…… zie je vanzelf als je een keer langs komt) zijn wij weer richting de auto gelopen.

DSC_9107Het is inmiddels tijd om eens wat te gaan eten en laten wij nou toevallig langs de snelweg door een aantal borden en door een aardige mevrouw van de VVV er op geattendeerd zijn dat er in Rapid City een oude brandweerkazerne staat die is omgebouwdDSC_9119 tot brouwerij/restaurant genoemd ‘Firehouse Brewing co.’. Patries en ik besloten daar eens te gaan kijken, nou wij vonden het wel wat. Wij hebben samen daar wat genomen voor het avondeten, allebei een burger, ik een Firehouse Burger (hoe kan het anders) en Patries een Western Burger, mocht je ooit eens deze kant op gaan, echt een aanrader en….. betaalbaar.

DSC_9135Met het eten achter de kiezen zijn wij naar het hotel gegaan om daar voor het avondprogramma even wat warmere kleren aan te trekken, wij gaan namelijk naar Mount Rushmore voor een avondvoorstelling over het ontstaan van Mount rushmore. Het advies werd gegeven om wat warme kleren aan te trekken omdat het er ’s avonds nogal snel kan afkoelen. Nou het was maar goed dat wij dat advies haddenDSC_9155 opgevolgd, want warm was het niet. Het was een leuke voorstelling met aandacht voor de veteranen, die ook de Amerikaanse vlag op de originele manier neer lieten en opvouwde. De voortelling duurde ongeveer 45 min. en hierna zijn wij dan ook weer naar het hotel gegaan, het was voor vandaag wel weer mooi geweest. Morgen staat er weer een stukje rijden op het programma met onder andere weer een bezoek aan een  park (Hier heeft de USA er genoeg van)

Tot morgen

[Glenn]

1. Henna:
    18 juni 2017
    En natuurlijk weer van alles gezien en beleefd. Ik blijf het geweldig vinden allemaal. En soms weet ik ook ff geen andere tekst te verzinnen maar het is voor jullie toch heel fijn als er reacties komen. Alle moeite die jullie doen om ons te laten meegenieten. Heel erg bedankt en ik kijk er elke ochtend naar uit.
  2. Mam Elly:
    18 juni 2017
    Mooi.....mooi.....mooi. Natuur geweldig. En de country-stijl.....erg leuk. Bofferts hoor....weer een restaurant te vinden gerelateerd aan de brandweer.....leuk allemaal hoor.
  3. Jeanet:
    18 juni 2017
    Mount Rushmore!! Gaaf zeg!! Hopelijk hebben jullie hem ook even bij daglicht mogen bekijken al is de berg bij nacht natuurlijk ook prachtig!
  4. Lineke:
    20 juni 2017
    Leuk om elke dag weer een nieuw verslag te lezen!
    Wat ziet dat Badlands National Park er mooi uit!
    En wat een leuke, amerikaanse eetgelegenheden zoeken jullie elke keer op!
    Geniet ervan!