Dag 14 Sheridan - Rapid city

16 juni 2017 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Dag 14 Sheridan – Rapid city

DSC_8867

Vandaag weer een niet al te lange afstand gereden. Over het algemeen ga je in deze gebieden ergens de doorgaande weg op, kom je 2 dorpen tegen en 3 uur later DSC_8822ben je op de plaats van bestemming. Vandaag was het de snelweg, veel meer keuze was er niet. Het valt al een paar dagen op dat we in een gebied zitten waar in de winter veel sneeuw ligt. Paaltjes langs de weg zodat de sneeuwschuivers de weg kunnen vinden, parkeerplaatsen voor sneeuwscooters en om je sneeuwkettingen om te leggen en slagbomen die de complete weg kunnen afsluiten. Daarnaast wordt er regelmatig aan de weg gewerkt, dat is wel nodig ook want zo’n beste kwaliteit heeft het asfalt hier niet.

DSC_8825

DSC_8815Onderweg hebben we een afslag genomen naar Devils Tower. Dit is een grote monoliet van 386 meter hoog en is het eerste nationale monument van de V.S. Onderaan is een grasveld met heel veel prairie hondjes die vlak langs de weg zaten, echt schattig.

DSC_8804

Na een kort bezoek zijn we verder gereden naar Rapid city. Bij aankomst in het hotel bleek onze kamer nog niet klaar dus zijn we eerst op bezoek geweest bij Mount Rushmore, hier vlakbij.

DSC_8855

Mount rushmore is 18 meter hoog en toont 4 portretten van 4 Amerikaanse DSC_8858presidenten, George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln. Het monument herdenkt de geboorte, groei en ontwikkeling van de Verenigde staten. Vlak voor Mount Rushmore zit een toeristen dorpje: Keystone, erg leuk.

Na een kort bezoek zijn we terug gegaan naar het hotel waar onze kamer klaar was, daarna hebben we gegeten bij de Golden Corral, een buffet restaurant waar je voor $12,- prima kan eten.

De komende 2 nachten blijven we in Rapid city zodat we morgen de omgeving kunnen verkennen.

[Patries]

1. Henna:
    17 juni 2017
    Leuk dat toeristendorpje en die prairie hondjes langs de weg. Zo is het elke dag weer verrassend anders. Genieten maar
  2. Mam Elly:
    17 juni 2017
    Wat een variabel land is het toch. Tja en die hondjes......dit beleef je niet in Nederland..... Weer een prachtig verhaal.....leuk kunnen jullie schrijven ik geniet er elke morgen van.....net of je daar ook een beetje bent.