Dag 20 Gunnison - Durango

22 juni 2017 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Dag 20 Gunnison – Durango

Vandaag zijn we vertrokken naar Durango. We zijn eerst in de buurt van GunnisonDSC_9686 nog gestopt bij het “Black canyon of the Gunnison” National Park. Dit park is sinds 1999 een Nationaal park en beschermt 19 km van de totaal 77 km lange kloof van de Gunnison River, een zijtak van de Colorado River. De kloof is een van de diepste, smalste en langste kloven ter wereld. Het park is niet zo heel groot maar heeft wel een paar mooie uitkijk punten.

DSC_9693 DSC_9707

DSC_9776Na dit park zijn we naar Durango gereden in het zuidwesten van Colorado. Onderweg hebben we meerdere bergpassen genomen waardoor de snelheid niet erg hoog lag, al dacht mede weggebruiker daar anders over maar die werd voor onze neus door de Sheriff even aan de kant gezet.

DSC_9739

Zo’n 100 km voor Durango zijn we nog even gestopt bij een uitkijkpunt en hebben we even zitten kletsen met een Nederlands stel, daarna ging de weg verder over de pas die de “Million dollar highway” wordt genoemd. Dit schijnt een van de meest spectaculaire wegen in de USA te zijn, mede omdat je aan de rand van de afgrond rijdt zonder vangrail. Gelukkig ligt de snelheid daar zo laag dat het berijden geen probleem is.

Eenmaal aangekomen in Durango zijn we nog even door het stadje gelopen en hebben we alvast een van de 3 treinen bekeken van de “Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad”  waarmee we morgen op pad gaan.

[Patries]

p.s. helaas krijg ik met de WIFI hier niet meer foto's online, hopelijk morgen weer

1. Mam Elly:
    23 juni 2017
    Wat laten jullie ons weer genieten van de prachtige natuur aldaar. Echt mooi......
  2. Japio:
    23 juni 2017
    Neem een warme trui mee omhoog, t kan er flink afkoelen in Silverton!
    Have fun and enjoy!!
  3. Henna:
    23 juni 2017
    Dat was een hele mooie dag. Die paar foto's laten dat zeker zien. Er komt straks weer een mooi fotoalbum . De mijne is trouwens binnen. Heel veel plezier morgen in de trein. Ik lees het morgenochtend weer.
  4. Anja:
    23 juni 2017
    Prachtig is het daar zeg. Onder de indruk van de passen en kloven. Kan je daar ook wandelen?
  5. Patricia:
    24 juni 2017
    Hoi Anja

Er zijn ontzettend veel wandelpaden in en om de nationale parken. Zogenaamde trails