Dag 24 Grand canyon - Kingman

26 juni 2017 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Dag 24 Grand canyon – Kingman

Vandaag zijn we richting het zuiden gereden waar we onderweg een korte stop hebben gemaakt bij het “planes of fame” vliegtuigmuseum, hier waren wij 4 jaar geleden ook al eens geweest maar we vonden het wel leuk om er nog eens te gaan kijken.

DSC_0503Na het bezoek zijn we verder richting het zuiden gereden om vervolgens de Route 66 te pakken richting het westen. De Route 66 liep vroeger van Chicago naar Los Angeles en had een lengte van 3940km, inmiddels zijn er nog maar kleine gedeelte over van deze legendarische weg.

Wij hebben dus een klein stukje gedaan waarbij we onder andere door Seligman DSC_0552kwamen, hier zijn nog veel shops en barretjes te vinden in de overdreven Route 66 stijl,, maar het heeft ook wel weer iets. En ik wist niet dat je van 1 onderwerp zo ontzettend veel souvenirs kan maken…. We kwamen ook nog wat bekende punten tegen uit de animatie film “Cars”.

DSC_0555 DSC_0563DSC_0576 DSC_0588

Na Seligman zijn we verder gereden naar Kingman waar we vannacht slapen. Onderweg zijn we nog een paar kleine dorpjes tegen gekomen maar weinig bijzonders verder.

DSC_0646Al ver voor Kingman zagen we een dikke rookpluim, later bleek dat er aan de route 66 bij Kingman een Recycling bedrijf in de brand stond. Als echte ramptoeristen hebben we even staan kijken maar met een temperstuur van 38 graden hebben we dat niet lang volgehouden.

Tegen 16 uur waren we in het hotel alwaar we een verfrissende duik in ons Route 66 stijl zwembad hebben genomen.

DSC_0668

Vanavond hebben we nog wat gewinkeld en verder rustig aan gedaan.

[Patries]

1. Marleen Dekker:
    27 juni 2017
    Leuk om allemaal te zien en te lezen Glenn en Patries!!
    Geniet ervan!
  2. Henna:
    27 juni 2017
    Leuk dat ze die huisjes in kleur aanpassen. Dat geeft toch een leuk sfeertje steeds. En natuurlijk in stijl van route 66. Geniet ervan
  3. Mam Elly:
    27 juni 2017
    En......??? Nog lekker gegeten bij een v.d tentjes.....moet heerlijk zijn daar.
  4. Eloise:
    27 juni 2017
    Het is weer een groot avontuur dat jullie mee maken, leuk om te lezen