Dag 23 Holbrook - Grand Canyon

25 juni 2017 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Alweer dag 23 van onze USA trip 2017, wat gaat de tijd snel. Wij waren vanmorgen al vroeg wakker, de airco in onze tipi werkte niet helemaal lekker, waardoor het erg benauwd was. Maar wij hebben buiten dat om genoten van onze overnachting in deze tipi. Even een nachtje “Back to basic”. Zoals vaak bij het begin van elke trip gooien wij de auto ook weer even vol met benzine en maken wij de ruiten even schoon, eigenlijk moet ik eerlijk zeggen dat Patries dit vrijwel altijd doet en ik er altijd voor zorg dat er binnen betaald wordt. Vandaag kreeg Patries ook een nickname toegeworpen door een “local” namelijk “Beamer Girl” zoals ik al eerder vertelde noemen ze in de USA BMW’s vaak ook beamers. Vandaar de naam.

DSC_0283Omdat wij vroeg wakker waren konden wij ook op tijd weer gaan rijden, onze eerstvolgende bestemming is de Little Painted Dessert. Het gaat hier om de door wind en regen uitgeslepen overblijfselen van een oude drooggevallen zeebodem. Een belangrijk deel van Painted Desert ligt in het Navajo Indian Reservation  wat wordt beheerd door de Navajo Indianen, en het is gratis toegankelijk. Het park bestaat uit niet meer dan een parkeerplaats met overdekte picknicktafels, en een 2 mijl lange scenic drive. Vanaf de parkeerplaats heb je een overweldigend mooi zichtDSC_0281DSC_0284 op een van de meest fotogenieke groepen badlands van de Painted Desert; de heuvels hebben allerlei prachtige tinten dieprood, paars, donkergrijs, lichtgrijs en geel. De scenic drive is vaak afgesloten zo ook vandaag. Hierdoor hebben wij alleen een paar foto’s kunnen maken vanaf de picknickplaats. Maar dat was zelfs de moeite waard.

DSC_0293Na ons bezoek aan de Little painted dessert zijn wij weer verder gegaan naar de Grand Canyon. Een plek waar wij tijdens onze trip in 2013 ook al zijn geweest. Hier valt niet veel meer over te vertellen, kijk gewoon maar naar de foto’s dat zegt genoeg.

DSC_0295DSC_0302

DSC_0309DSC_0327

DSC_0399DSC_0417

Zoals jullie lezen hebben wij vandaag een klein verhaaltje, dit omdat wij niet veel aparte dingen hebben bezocht. Alles rustig aan gedaan vandaag zullen wij maar zeggen ;-)

Morgen weer een verslag.

[Glenn]

1. Japio:
    26 juni 2017
    Every thing is beautifull over there. Tip for GC: with the bus to Hermit's Rest and then a nice walk back among the South Rim with spectecular views on the mighty Colorado river. Or get inside the canyon with a guide.

Have fun and enjoy!!
  2. Henna:
    26 juni 2017
    Wat is het geweldig daar in de Grand Canon. Geniet er weer van. Wat een fantastische uitzichten.
  3. Richard:
    26 juni 2017
    Zo mooi en indrukwekkend....
    Prachtig uitzicht, geniet samen van deze super reis.

Groet Richard
  4. Mam Elly:
    26 juni 2017
    Wat een natuurschoon....zo bijzonder. Hier word je stil van lijkt mij. Voor vandaag weer zo'n mooue dag toegewenst.....
  5. Lineke:
    27 juni 2017
    Jeetje, wat een prachtige foto's weer de afgelopen dagen! En wat gaat de tijd inderdaad snel zeg!