Dag 22 Durango - Holbrook

24 juni 2017 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Dag 22 Durango – Holbrook

Vandaag hebben we Colorado achter ons gelaten en zijn we via New Mexico naar DSC_0131Arizona gereden. Dit betekend ook dat we nu 9 uur tijdverschil hebben met Nederland.

Het gedeelte in New mexico is vrij recht toe recht aan, weinig bochten, vrij vlakke omgeving met wat verdwaalde rotsformaties hier en daar, echt een heel ander landschap dan in Colorado. Het is gelijk ook een stuk minder groen. Het gedeelte waar wij doorheen reden wordt voornamelijk bewoond door de Navajo indianen, die kwam je dan ook overal tegen.

DSC_0114

Aangekomen in Arizona zijn we eerst bij het Petrified forest National park op bezoek gegaan, dit is een park van 88.500 hectaren en is bekend om zijn versteende bomen en kleurrijke rotsformaties.DSC_0137

Tegenwoordig is het een woestijn maar 225 miljoen jaar geleden was het een bos. Er worden nog steeds veel fossielen gevonden. Aangezien de temperatuur vandaag tegen de 40 graden (celcius, hier werken ze met Fahrenheit) liep hebben we het park niet heel uitgebreid bekeken, vooral vanuit de auto.

DSC_0150 DSC_0163

DSC_0170 DSC_0171

DSC_0176Na het park zijn we richting ons motel gegaan in Holbrook. Holbrook is een dorpje aan de voormalig route 66, en geheel in stijl slapen wij dus vannacht in het Wigwam motel. Dit zijn 16 wigwam huisjes met allemaal een oude auto voor de deur. De wigwams zijn gelukkig van steen en niet van doek met deze temperaturen. We hebben Holbrook nog even verkend en onze auto maar weer eens gewassen, dat was wel nodig!

DSC_0181 DSC_0187

DSC_0237

Morgen naar de Grand Canyon!

[Patries]

1. Mam Elly:
    25 juni 2017
    Zo....dat is even een verschil qua landschap met een paar dagen geleden. En dat dit landschap een bos is geweest.....tjonge.....zou je niet zeggen. Apart hoor....slapen in een 'wigwam'.... Nemen jullie nog een fossiel mee?
  2. Henna:
    25 juni 2017
    En toch een mooi park. Echt heel bijzonder. Die tent en dan een oude auto ernaast dat is lachen. Heel veel plezier morgen .
  3. Jeanet:
    25 juni 2017
    Super weer! Dat is toch echt weer een hele andere omgeving, maar net zo prachtig. De temperaturen voelen hopelijk anders aan want het zou mij te heet onder de voeten worden haha...Leuk ook die oude auto's!! Geniet ze lieverds!
  4. Benny en Tineke:
    25 juni 2017
    Bij die fossielen voel je je jong bij!