Dag 2 Chicago

4 juni 2017 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Dag 2: Chicago

Vandaag zijn we eerst maar eens rustig opgestart nadat we wat slaap hebben ingehaald.  We hebben alleen internet in de lobby dus daar start de dag dan ook, DSC_6341daarnaast zitten we mooi aan de aanvliegroute van O’hare dus ondertussen kan ik ook nog wat vliegtuigplaatjes schieten.

Ver volgens hebben we de metro gepakt naar het centrum, een rit van ruim 30min. gelukkig merendeels boven de grond. De oude metro treinen rijden hier niet bepaald comfortabel, met enige regelmaat heb je het gevoel dat je zo de rails uitgeslingerd wordt… je zult mij niet meer horen klagen over ongelijke rails in Nederland.

Aangekomen in Chicago zijn we eerst even wat gaan eten om vervolgens een bezoek te brengen aan het skydeck van de Willis Tower op de 103de verdieping. In 60 sec. word je met de lift omhoog gelanceerd naar het skydeck. Het uitzicht is geweldig en aan het gebouw zitten 4 glazen kubussen waar je in kunt staan, en dus 103 verdiepingen naar beneden kan kijken, best raar om gewoon het gebouw “uit te stappen”.

DSC_6399 DSC_6402 DSC_6390

Na de Willis Tower hebben we een stuk door de stad gelopen waar het opvallend DSC_6491rustig was, het is natuurlijk zondag maar toch. We zijn de Chicago River over gestoken en vervolgens richting de Navy pier gelopen, een gezellig pier in Lake Michigan met allemaal restaurantjes en winkeltjes en zelfs een reuzenrad. De temperatuur is hier overdag ook rond de 30 graden dus dat was best warm.

DSC_6524Aan het einde van de middag zijn we nog in het Noorden geweest voor een bezoek aan een brandweer kazerne. Glenn kent een brandweerman uit de buurt van Chicago en die had geregeld dat we bij een vriend van hem op de post mochten kijken. We hebben een poosje daar staan kletsen en wat foto’s gemaakt en we werden ook direct uitgenodigd om mee te eten, pizza was het menu en dan wel de Famous Chicago pizza. Een dikke gevulde pizza (soort quiche in pizza formaat) niet verkeerd al zeg ik het zelf. Dus voor we het wisten zaten we aan tafel bij de dienst doende ploeg, die overigens tussendoor 2x het pand hadden verlaten voor een inzet.

Na het eten was het ook al bijna weer donker en hebben we de metro terug naar het DSC_6557centrum genomen om daar nog een klein rondje te wandelen door het theater district. Morgen is onze laatste dag in Chicago.

Tot morgen!

[Patries]

DSC_6487 DSC_6428 DSC_6444

1. Mam Elly:
    5 juni 2017
    Ik dacht dat ik van hoogtevrees genezen was....... Maar.....wat schitterend. Toch een mooie stad. In mijn beleving was hij nogal smerig maar als ik dit zie....mooi hoor. Wat een super ervaring aan te schuiven bij de brandweer van die stad. Geweldig. Het was weer een pracht verhaal.
  2. Henna:
    5 juni 2017
    Het is wel erg hoog hoor! Maar een erg mooi uitzicht. En jullie genieten vanaf het eerste moment.
  3. Jeanet:
    5 juni 2017
    Zo zeg dat doe ik jullie niet na, doodeng! Marc is trouwens helemaal jaloers en wil uiteraard die pizza eens proberen haha, veel plezier!
  4. Bianca:
    5 juni 2017
    Zo te zien, lekker aan het genieten!!!
    Leuk hoor die bekende foto''s.
    Veel plezier verder.
  5. Japio:
    5 juni 2017
    Have fun there and enjoy! Say HI to everyone we know there.
    CU l8er!!
  6. Susanne:
    5 juni 2017
    Wat gaaf om jullie reis zo bij te kunnen houden. Erg leuk om jullie avonturen te lezen. Veel plezier!
  7. Hans V.:
    5 juni 2017
    Al weer prachtige foto's. Lijkt mij een bijzondere ervaring in die glazen kubus.
    Mooi verhaal. Ga zo door en have fun!
  8. Anja Nuijens:
    5 juni 2017
    Dapper, maar wat een geweldig uitzicht. Gaaf dat jullie ook bij de brandweer op bezoek zijn geweest. Past zo in jullie straatje. Blijf lekker genieten van al het moois en de ontmoetingen met inspirerende mensen.
  9. Jeanette B:
    7 juni 2017
    De metro ziet best eng uit. Rijdt het snel? Mooie foto's.
  10. Lineke:
    8 juni 2017
    Mooie foto's, klinkt als een heel goed besteede dag!