Dag 3 Chicago

5 juni 2017 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Alweer de 3e dag in Chicago, wat gaat dat snel. Nadat wij lekker uitgeslapen hebben zijn wij richtinghet metrostation gelopen en hebben daar de metro naar halte “Damen” genomen, deze halte ligt het dichts bij de favoriete kroeg uit de serie Chicago Fire, “Molly’s”, en zoals het bordMolly's Chicago bij de deur zegt ‘Molly’s by day, Lotties by night’. Nadat wij even hebben rondgekeken hebben wij een ontbijtje genomen en wat gedronken, erg leuk om dat te doen in een kroeg met veel verhalen.

Molly's Chicago

Toen wij waren uitgegeten zijn wij weer verder gegaan, met als doel the Buckingham

DSC_6595Fountain in het Grand Park. Hier hebben wij even wat rond gekeken en heeft Patries wat foto’s geschoten. Ondertussen had ik via WiFi in het park, wat natuurlijk weer echt iets Amerikaans is, contact gezocht met Josh, een brandweerman met wie wij  hadden afgesproken om Chicago in te gaan. Hij was op dat moment net vertrokken, samen met een vriend en collega van hem richting ons. Voor hem nog een trip van ruim 2,5 uur, wat voor hun heel normaal is. Hij was nog even onderweg, waarop wij besloten nog even de metro te nemen richting de brandweerkazerne uit de serie Chicago Fire.

DSC_6621DSC_6627

DSC_6641Nadat wij de nodige foto’s hadden gemaakt bij de kazerne zijn wij weer richting de metro gegaan, om vervolgens richting Hardrock Café te gaan om daar wat te drinken. Tegen de tijd dat wij aan een drankje zaten had Josh al een berichtje gestuurd dat ze er bijna waren en het duurde ook niet lang of hij samen met zijn vriend/collega kwam binnen lopen. Leuk om iemand eens te ontmoeten waar je al een aantal jaren contact mee hebt, zonder elkaar ooit te hebben gezien.

DSC_6652Nadat wij met elkaar wat gedronken hebben en verder kennis hebben gemaakt zijn wij onder begeleiding van onze gids vertrokken naar een van de oudste kazernes van de brandweer van Chicago, bij deze post heeft Josh h.e.e.a. verteld over de brandweer Chicago, waaronder waarom de auto’s een zwarte bovenkant hadden en waarom ze groene en rode zwaailampen hebben. Erg leuk.

DSC_6670Nadat wij deze kleine geschiedenis les hadden gehad zijn wij met een Uber taxi vertrokken naar Lincoln Park Zoo alwaar wij ongeveer 45 minuten hebben rondgelopen en gekeken naar allerleiDSC_6709 dieren, niet anders als dat wij in Nederland hebben. Overigens, een Uber Taxi is heel handig, het is hetzelfde als een gewone Taxi, alleen een stuk goedkoper en via een app op de telefoon te bestellen en erg snel. Een dienst die ze in de USA veel in grote steden gebruiken, een echte aanrader.

DSC_6716Door het gewandeld en geklets hadden wij inmiddels aardig trek gekregen en gingen wij ergens een hapje eten. Dit keer werd dit het Weber BBQ restaurant, het wel bekende merk van BBQ’s alleen in dit restaurant werd het vlees op grote BBQ’s klaar gemaakt, en ik kan je zeggen: het is een echte aanrader. Nadat wij het eten op hadden hebben wij nog even met Josh en zijn collega/vriend (echt erg, wij zijn allebei zijn naam vergeten) nagepraat en hebben wij nog even een klein rondje gelopen door de grote stad. Inmiddels was het hoogste tijd voor Josh en zijn vriend/collega om naar huis te gaan, zij hebben namelijk nog een lange rit voor de boeg. Nadat wij afscheid hadden genomen gingen wij alle 4 weer onze eigen weg, met alle ervaringen en verhalen nog in onze achterhoofd.

Dit was het dan weer voor vandaag, morgen vertrekken wij weer en gaan wij per vliegtuig naar Las Vegas.

Tot morgen.

[Glenn]

1. Mam Elly:
    6 juni 2017
    Bijzonder zo'n ontmoeting en interessant deze plekken te bezoeken. Ben benieuwd naar de foto's.......
  2. Natasja:
    6 juni 2017
    Leuk dat je daar ook de gelegenheid hebt om collega's te spreken! Geniet van jullie vakantie!
  3. Jos:
    6 juni 2017
    Heb je moeder even voorgelezen, dus is ze ook weer op de hoogte.
    De operatie stelde niets voor zegt ze, alleen de bril pas nu niet op haar neus.
    Maar alles is goed gegaan, morgen even terug voor controle.
    Veel plezier daar.
  4. Henna:
    6 juni 2017
    Wat leuk om die mensen daar te ontmoeten. Hele goede vlucht vandaag. En ook ik wacht vol spanning op alle foto's
  5. Hans V.:
    6 juni 2017
    Leuk om jullie verhaal weer te lezen.
    En natuurlijk weer mooie foto's.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen straks in Last Vegas. Altijd al een keer naar toe gewild. Groetjes uit Hengelo en have fun!
  6. Japio:
    6 juni 2017
    Maar waarom hebben ze nu een zwart dak?
    Have fun and enjoy!
  7. Jeanet:
    Niks gegeten in het Hardrockcafe? :) Nog een MAGNEET gescoord? :D
    Grapje lieverds, heel veel plezier daar maar volgens mij lukt dat allemaal prima!
  8. Ferry:
    6 juni 2017
    En de quizvraag van vandaag: uit welke serie kennen we die fontein..?
  9. Jeanette B:
    7 juni 2017
    Waarom hebben de auto's een zwarte bovenkant en groene en rode zwaailichten?
  10. Patricia:
    7 juni 2017
    @Ferry Married with children :-)

@ Jeanet het zwarte dak stamt af van de leren zwarte daken van de cabrio's van vroeger.
    En het groen en rood komt voort vanuit de scheepvaart, omdat er vroeger veel mensen vanuit de scheepvaart bij de brandweer kwamen.