26 mei Kennedy Space Center

26 mei 2015 - Kennedy Space Center Visitor Complex, Verenigde Staten

Alweer 26 mei, de dag voordat wij Florida verlaten en met het vliegtuig richting Washington vliegen, wat gaat de tijd snel zeg…. Helaas.

Kennedy Space Center 1Vandaag weer vroeg uit de veren, wij willen namelijk op tijd bij het Kennedy Space center zijn aangezien wij natuurlijk alles willen bekijken wat er te bekijken valt. Eenmaal in de auto gingen wij op weg, het eerste stuk van de ene Tol post naar de andere, op zo’n 15 km zaten er wel 6…. Niet normaal.  Volgende keer maar weer de navigatie in stellen om tolwegen te vermijden.

Kennedy Space Center 9Eenmaal op het Kennedy Space center aan gekomenKennedy Space Center 8 zijn wij kaartjes gaan kopen, in eerste instantie wilde wij graag de uitgebreide tour, maar helaas gaat deze pas van start in Juni van dit jaar. Dan maar de meest uitgebreide van dit moment uitgekozen de “explorer” kaartjes, wat achteraf geen verkeerde keus is geweest, want wij zijn vrijwel overal op het terrein gekomen, en ik kan je zeggen, dat was groot.

Kennedy Space Center 6Van de plek waar de toeschouwers het opstijgenKennedy Space Center 7 kunnen bekijken, naar het gebouw waar ze de raketten in elkaar zetten en verder langs diverse lanceerplatformen en een van de 3 trolleys die de rakketten verplaatsen van het gebouw waar ze de raketten in elkaar zetten naar het lancerplatform. Ongelofelijk wat een mooi en complex terrein is dit.

Wij hadden op de bus een hele fanatieke gids zitten die heel trots was op het werk van de NASA en hoe vaak ze wel niet een lancering mee heeft gemaakt, erg leuk om mee te maken, maar helaas door haar enthousiasme, praatte ze iets te snel waardoor ze soms niet echt te volgen was (goh, waar ken ik dat van :-))

Kennedy Space Center 4Na ongeveer 1,5 uur werden wij afgezet bij de hal waarKennedy Space Center 3 de Saturn 5 Raket lag. Dit is de originele die nadat hij geland is gerestaureerd is en nu helemaal opengewerkt in de hal ligt. Na ongeveer 30 min. te hebben rond gekeken zijn wij weer in de bus gestapt om weer naar het beginpunt gebracht te worden. Hier zijn wij de hal in gegaan waar de Spaceshutte Atlantis is opgesteld sinds haar laatste vlucht in 2011, wat een geweldig apparaat is ldat, ik (ja ik) werd er helemaal stil van. Wat een imponerend ding, Geweldig.

Kennedy Space Center 10

Kennedy Space Center 5

Kennedy Space Center 2Na ook hier weer enige tijd rond gekeken te hebben zijn wij nog even buiten alle raketten langs gelopen en natuurlijk weer even het souvenirwinkeltje ingedoken, waar je overigens bij elke attractie mee dood gegooid wordt.

Dit waren weer de belevingen van vandaag. Morgen vertrekken wij met het vliegtuig vanaf Orlando richting Washington, om daar vervolgens weer nieuwe avonturen aan te gaan.

Overigens is het niet helemaal duidelijk of wij in Washington en/of New York de beschikking hebben over internet, dus het kan zijn dat er verhalen met tussenpozen komen, maar wij proberen natuurlijk elke dag wat te plaatsen.

Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende.

[Glenn]

1. Henna:
    27 mei 2015
    Tjonge dit was een ervaring om niet meer te vergeten. Geweldig om dit zo van dichtbij te zien.
    Hele goede vlucht en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal
  2. Eloise:
    27 mei 2015
    Goeie vlucht en tot weer het volgende verslag
  3. Mam Elly:
    27 mei 2015
    Wat een indruk zal het op jullie hebben gemaakt. Wel goed geslapen????? Goede voortzetting van jullie volgend avontuur in Washington toegewenst.
  4. Jeanet:
    27 mei 2015
    Geweldig!! Wat een avontuur weer, heel veel plezier de komende dagen en een goede vlucht!
  5. Jaap:
    27 mei 2015
    Goede vlucht naar Washington, ennuh... (free) wifi hebben ze echt overal in de US, zelfs op jullie vlucht.
    Have fun!
  6. Wesley:
    27 mei 2015
    Ha Glenn en Patries, Ben net terug van vakantie en heb snel al jullie mooie reisverhalen en prachtige foto's bekeken. Ben jaloers!!!! hahaha Lekker genieten daar ;P