31 Mei New york

31 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag onze eerste volle dag in New York, een dag van veel herkenningspuntenManhattan maar ook nieuwe ontdekkingen. We begonnen vanmorgen met een ontbijtje onderweg om  vervolgens onze New york pass op te halen, deze geeft ons de komende 3 dagen toegang tot vrijwel alle grote attracties van New york.

Central parkOnze eerste attractie voor vandaag was Top of the Rock, het observatie platform bovenop het Rockerfeller center waar o.a. de NBC studios te vinden zijn. Het oberservatie dek zit op de 68,69 en 70ste verdieping wat een geweldig uitzicht geeft over Manhattan en FlatironCentral park. Nadat we Manhattan van boven hebben bekeken zijn we richting het zuiden getrokken, eerst met de metro naar het Flatiron bulding, een gebouw in de vorm van een strijkijzer daarna zijn we naar Battery park gereisd om vanuit daar een boottocht te maken. De naam stamt uit de Nederlandse tijd. Tijdens de kolonisatie van de Nederlanders stond er een batterij kanonnen opgesteld op deze plaats.

We hebben ervoor gekozen om niet naar het eiland te gaan waar het Vrijheidsbeeld staat maar om er met een zeilboot omheen te  varen. Een erg leuke ervaring en veel rustiger dan op de drukke boten naar het eiland zelf.

Clipper Clipper manhattan Vrijheidsbeeld

We waren rond vier uur weer terug en besloten om alvast een kijkje te nemen bij “Ground zero” De laatste keer dat we hier waren werd er volop gebouwd, nu nog steeds maar het krijgt steeds meer vorm. De grootste toren is inmiddels klaar en de 2de toren ook. We zijn eerst naar St. Pauls chapel gegaan, de kerk aan de rand st pauls chapelvan ground zero waar tijdens de zoekacties alle hulpverleners samen kwamen, de kerk staat nog vol met herinneringen. Achter de kerk staat een klok die tijdens elke herdenking op het tijdstip van de inslagen geluid wordt.

We wilde nog verder ontdekkingtocht rondom het WTC terrein maar het begon inmiddels aardig te regenen en onweren, we hebben toen maar de metro gepakt om op Times square wat te gaan eten, dit maal bij het Hard rock café, Altijd leuk.

Aangezien we met onze New york pass ook een aantal musea in kunnen zijn we tijdens deze regenachtige avond naar Madame Tussauds gegaan, hier in New york mag je alle poppen gewoon aanraken dus dat leverden wel wat leuke foto momentjes op.

Madame tussauds E.T.

We hopen dat de weergoden ons nog een paar dagen droog weer gunnen.

Tot morgen!

[Patries]

Empire state building (Uitzicht vanuit de hotel kamer, 25ste etage)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Benny en Tineke:
    1 juni 2015
    Heel indrukwekkend lijkt ons New York. Staat ook op ons lijstje ( een keer ). Nooit geweest. Tineke gaat weer aan het werk nadat wij vanmorgen onder het ontbijt jullie prachtige belevenis hebben ( voor ) gelezen.
    "Oet morn"!
  2. Henna:
    Blijft Leuk al die enorme gebouwen en die foto met E.T en Charlie geweldig
  3. Mam Elly:
    1 juni 2015
    Wat imponerend allemaal. Prachtig. Weer een mooi verhaal zodat wij ook een beetje kunnen meebeleven wat jullie voelen op die prachtige momenten.
  4. Marijke:
    7 juni 2015
    O jee misschien wil ik toch ook nog een keer naar New York