30 mei Washington - New York

30 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag een dag van lekker uit slapen en rustig aan doen. Wij hebben gepland dat wij vandaag lekker om 11.00 uur de kamer verlaten en op ons gemakje naar de trein gaan. Vandaag staat de treinreis naar New York op de planning.

Station Washington Eenmaal op het station aan gekomen was het even kijken op het bord waar vandaan onze trein vertrekt en plaats nemen in een wachtruimte. Het lijkt net vliegen, t/m het “boarden” aan toe, echt leuk. Na ongeveer 20 minuutjes te hebben gewacht waren wij, nadat de oudjes en de moeders met kinderen waren geweest, aan de beurt. Wij mochten gaan boarden. Wat simpelweg bestaat uit het naar deTrein 2 trein toe lopen en in stappen en een plekje zoeken. Nou, dat duurde niet lang we hadden snel een plekje gevonden op een van de fauteuil jemig, het waren gewoonweg banken waar wij op onderuit konden zakken. Na ons gesetteld te hebben, kwamen wij er Trein 1achter dat wij ook WiFi aan boord hebben, waar wij tijdens het rijden ook gretig gebruik van hebben gemaakt om lekker even met het thuisfront te kletsen. Ook werden onderweg de ogen van Patries en mij even heel zwaar en hebben wij denk ik bij elkaar lekker 1 uurtje liggen dutten in de fauteuil . Voor wij het wisten waren wij op onze eindbestemming, Penn Station, New York aan gekomen wat op een steenworp afstand ligt van ons Hotel The New Yorker, overigens het zelfde hotel waar wij 5 jaar geleden ook in mochten vertoeven.

The New YorkerEenmaal ingecheckt, gingen we naar de lift en op naar de 25e etage, kamer 33. Eenmaal binnen werden wij verrast door het geweldige uitzicht, het Empire State Building en de Crysler Building geweldig, wij hebben ook even met z’n 3en zitten kijken.

Times SquareNadat wij gewend waren in de kamer zijn wij er op uit gegaan, vast even de stad verkennen even richting Times Square.M&M Store 1 Geweldig, alsof wij gewoon nooit weg zijn geweest, veel dingen het zelfde en nauwelijks veranderd erg leuk, ouder herinneringen komen weer boven. Nadat wij de M&M’s store (ja ook hier) en wat andere winkeltjes hebben bezocht zijn wij even gaan eten bij de Sbarro een Italiaans buffet restaurant, erg lekker.

Glenn de HulpverlenerNadat wij waren uit gegeten zijn wij weer verder gelopen richting de NBC studio’s en het Grand Central Station gelopen, onderweg heb ik nog even hulp verleend, althans een poging gedaan om een wiel te verwisselen van een auto, maar helaas kreeg ik 1 vanGrand Central Station de 5 bouten absoluut niet los, dus moest ik helaas de dames laten staan. Als dank kreeg ik wel een flesje water, aangezien de dames aan mij zagen dat ik het best warm had na al dat geworstel. Ook werd Patries 2 x aan gesproken door mensen die de weg vroegen, niet te geloven, alsof ze denken dat Patries hier vandaan komt. Erg leuk om mee te maken.

Morgen gaan we er echt op uit de stad in…. Eerst lekker uit slapen.

Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende.

[Glenn]

1. Mam Elly:
    31 mei 2015
    Veel plezier in dat grote mega New York morgen (vandaag).
  2. Henna:
    31 mei 2015
    Hmmm wat een geweldige stad. Blijft op mijn verlanglijstje staan. Geniet nog even de laatste dagen
  3. Marijke:
    7 juni 2015