1 Juni New york

1 juni 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag begon de dag met…. Een paraplu kopen, helaas zeik het vandaag van de regen en zijn de wolkenkrabbers een stuk lager dan gisteren, door de mist. Maargoed paraplu, lange broek, vest en gaan..

Vandaag stond het 9/11 memorial op het programma. Gelukkig klaarde het iets op en konden we eerst een bezoek brengen aan de plek waar voorheen de Twin 9/11 memorialtowers stonden, er zijn nu 2 grote gaten met aan alle zijden watervallen, op de rand vind je alle namen van de gestorven personen. In het midden staat het museum. Het is er mooi geworden kan ik zeggen, bij ons vorige bezoek was het memorial nog volop in aanbouw, evenals WTC 1 & 4, rondom wordt nog wel gebouwd maar de omgeving krijgt al aardig zijn vorm.

Nadat we bij de watervallen zijn geweest hebben we een bezoek gebracht aan de brandweerkazerne aan de overkant, waar op de muur een grote herdenking plaquette is geplaatst. Naast de kazerne zit een tribute center waar ook nog wat herinneringen te vinden zijn. Hier hebben we uiteraard ook een bezoek aan gebracht.

9/11 tribute center Tribute center

Ten house memorial Brandweer memorial muur

Om 14 uur konden we met onze New york pass het officiële museum in, en dat hebben we dus ook gedaan. Het museum is erg mooi geworden, ruim opgezet. Er zijn allerlei herinneringen te vinden, van stoelriemen uit het vliegtuig tot kapotte brandweerwagens en een ambulance aan toe. Het  museum loopt onder de grond door tot aan de fundering van het oude WTC om de hudson rivier tegen te houden, die nog zichtbaar is. Een erg indrukwekkend museum, er is ook een App. Van te downloaden waar geluidsfragmenten op staan met uitleg over de stukken die tentoongesteld worden.

9/11 museum Oude WTC pilaren

FDNY ladderFDNY ladder

WTC antenneAntenne van WTC

WTC fundering Funderingswal om de hudson tegen te houden

Na het bezoek was het inmiddels al het einde van de middag en zijn we richting Times square gegaan om nog even wat inkopen te doen, daarna zijn we richting T.G.I. Fridays gegaan om even lekker te eten, en dat is goed gelukt!

We hopen morgen op beter weer, tot dan!

[Patries]

1. Richard:
    Indrukwekkend !
  2. Henna:
    2 juni 2015
    Zeker erg indrukwekkend en tja je kan wel even wennen aan het weer hier in Nederland
  3. Mam Elly:
    2 juni 2015
    Het lijken wel 2 armen die omhoog reiken de foto van het museum. Je voelt gewoon nog de sfeer van die dag. Morgen mooi weer hopelijk.
  4. Benny en Tineke:
    2 juni 2015
    Het gevoel dat we al enkele jaren hebben om eens een paar dagen " New York " te doen, wordt door jullie verhaal en prachtige foto's alleen maar versterkt. We hebben neef en nicht in Canada die graag met ons mee willen. In oktober a.s. maken wij met hen een reis over de Rijn vanuit Basel. Tot morgen!
  5. Bianca:
    2 juni 2015
    Het schiet al weer op voor jullie, geniet nog van deze laatste dagen! Voor later alvast een veilige thuisreis toegewenst.
  6. Bianca:
    2 juni 2015
    Het schiet alweer op voor jullie, geniet nog van deze laatste dagen! Voor later alvast een veilige thuisreis toegewenst.