2 Juni New York

2 juni 2015 - New York City, Verenigde Staten

Alweer de een na laatste dag…. Wat gaat de tijd snel.

Vandaag wederom een druilerige, je mag gerust zeggen natte dag gehad. Daarom hebben wij helaas in ons programma van de dag moeten snijden.

Intrepid 1Wij zijn vanmorgen begonnen bij een heuse diner met een lekker Amerikaanse ontbijtje, Brian Pancakes en Patries en ik een broodje ei. “with the Sunny side up” (Of te wel een spiegelei) Nadat wij de 2 eieren metIntrepid 2 toast en heuse gebakken aardappelen met uitjes (dat laatste hebben we maar niet opgegeten) ons hebben laten smaken zijn wij verder gelopen naar The Intrepid, een vliegdekschip dat als museum aan gemeerd ligt in de Hudson. Hier hebben wij wat fotootjes geschoten, het schip door gelopen en zijn daarna over gestoken naar een onderzeeër.

Deze onderzeeër De USS Growler 1USS Growler, een bijzondere, deze had namelijk 2 “hangaars” in deze hangaars stonden 2 rakketten met ieder 1.2 megaton aan kernkracht kernkoppen er op (nu natuurlijk niet meer, al maakte de gids een grapje dat ze niet voor niets op de VN stonden gericht) Na een kleine toelichting over deze onderzeeër, waaronder dat deze maar 6 jaar heeftUSS Growler 2 gevaren, zijn wij de onderzeeër in gegaan en hebben wij de route gelopen door de onderzeeër. Erg leuk met allemaal kleine deurtjes en mooie bezienswaardigheden. Ook al hadden Patries en ik deze onderzeeër 5 jaar geleden ook mogen bewonderen, inclusief de Intrepid was het wederom leuk om allemaal weer te zien.

Nadat wij alles hadden gehad, het was inmiddels al zo’n 15.30 uur zijn wij met de Metro richting de Apple store gegaan en hebben Brian en ik daar nog even rond gekeken, Patries is even naar de daar achter liggende speelgoedwinkel F.A.O. Schwarz  gegaan een bekende grote speelgoedwinkel.

Museum of Natural HistoryNa enige tijd zijn wij vervolgens verder gelopen rond Central Park om naar de Metro te gaan, die ons naar het American Museum of Natural History bracht. Hier hebben wij samen met Brian wat gedronken en hebben vervolgens Brian achter gelaten om even op zijn gemakje rond te kijken. Wij waren hier al geweest en hoefde niet perse nog een keer. Wij zijn daarom nog even naar het Rockefeller Center gegaan.

DinerNa een tijdje zijn wij weer terug gegaan en hebben Brian weer op gepikt en zijn onderweg gegaan naar een echte ouderwetse “jaren 50 stijl” diner om daar onze laatste avondmaaltijd te nuttigen in New York. Erg lekker was het weer.

Empire State Building 1Nadat wij lekker hadden gegeten zijn wij weer naar het Hotel gegaan om daar even onze rugtassen neer te zetten en deEmpire State Building 2 laatste activiteit van de avond te gaan ondernemen, een bezoek aan de Empire State Building. Helaas was het erg bewolkt en nog steeds erg regenachtig, maar dat mocht de pret niet drukken, wij zijn toch gegaan. En ik moet eerlijk zeggen, ondanks de bewolking was het toch nog leuk en leverde het fraaie plaatjes op.

Dit was het dan weer voor deze een na laatste dag, morgen het laatste verhaal (of iets later want morgen avond vliegen we terug naar NL)

Bedankt weer voor het lezen.

[Glenn]

1. Benny en Tineke:
    3 juni 2015
    Heerlijk verhaal ( weer ) en belevenissen ... we zullen het bij ons ontbijt heel erg missen! We wensen jullie " straks " een hele goede vlucht toe en een behouden thuiskomst. Lieve groet van ons.
  2. Eloise:
    3 juni 2015
    Wat een mooie reis, ik heb weer met veel plezier bij het ontbijt genoten van jullie verhalen.
    Goeie reis en tot gauw
  3. Henna:
    3 juni 2015
    Het waren mooie verhalen bedankt en vast een goede vlucht en ik zie jullie op Schiphol.
  4. Sonja de graaf:
    3 juni 2015
    Jullie hebben het fantastisch gehad zo te zien en ja aan alles komt een eind.
    Goede terugreis.
  5. Jeanet:
    3 juni 2015
    Een hele goede terugreis!