Dag 1 Atlanta

19 mei 2023 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vanmorgen is onze reis dan echt begonnen. Ruim op tijd stond de taxi voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Na een voorspoedige rit waren wij netjes op tijd op Schiphol, je weet immers maar nooit bij de security check… Nadat we wat dollars hadden opgepikt bij het GWK zijn we direct doorgegaan naar de vertrekhal om onze koffers te droppen en naar de security te gaan. Wederom was het weer erg rustig en waren we binnen 5 minuten door de controle, ook bij de paspoort controle bijna geen rij dus we waren weer veel te vroeg bij de gates. Nadat wij een klein ontbijtje naar binnen hebben gewerkt zijn we naar de G-pier gelopen, helemaal achteraan kan je bij het raam zitten waar de vliegtuigen vlak aan je voorbij rijden, voor ons altijd een leuk vermaak, en het is daar heerlijk rustig! Tegen 9:30 zijn we naar gate E17 gelopen waar ons vliegtuig al stond te wachten, een A330-300 van Delta.

Wachten op SchipholN812NW

Het borden ging soepel en we vertrokken netjes op tijd van de gate, na 15 min. Taxiën naar de Polderbaan stonden we klaar om op te stijgen maar in plaats daarvan reden we weer van de baan en stonden we stil, er bleek een probleem met een computer aan boord. Na +/- 20 min. Was de PC gereset….. en konden we vertrekken.

Vanaf Schiphol

Aan boordEten aan boord

DL73

De vlucht verliep verder prima, we hadden een prima plekje op de laatste rij zodat niemand achter je aan je stoel loopt te trekken, en het fijne aan de A330 is dat je in een rij van 2 zit, waardoor je geen vreemde naast je hebt zitten. Onderweg hadden we wel wat turbulentie af en toe maar over het algemeen was het een prima vlucht. Na ruim 9uur zijn we geland op Atlanta airport, wat een mega vliegveld is dat! Gelukkig waren de meeste mensen bij ons aan boord op doorreis zodat wij bij de immigrations direct aan de beurt waren. Een vriendelijk officer nam een foto van mij en tot onze verbazing wist hij gelijk wie ik was…. We zijn te vaak in de USA geweest denk ik… Na wat vragen over wat we kwamen doen mochten we doorlopen, geen vingerafdrukken en zelfs geen stempel in ons paspoort, de beste man heeft er zelfs niet eens in gekeken. Binnen no-time stonden we dus aan de bagage band om onze koffers op te halen en zijn we naar de bus gelopen die ons naar de andere terminal bracht waar ook het metrostation zit. Tijdens de rit met de bus bleek wel weer hoe ontzettend groot het vliegveld is, we zaten zeker 20min. in de bus.  Uiteindelijk kwamen we aan bij de Domestic terminal alwaar we op de metro zijn gestapt naar het centrum. Na een kleine wandeling hebben we ingecheckt in het hotel, daarna een hapje gegeten om de hoek en hebben we besloten dat het wel welletjes is voor vandaag, het is hier 6 uur vroeger dan in Nederland maar onze biologische klok is nog niet zover ;)

Atlanta AirportAtlanta, hotel

Morgen gaan we Atlanta bezoeken, tot dan!

Patricia

voor de mensen die Glenn willen volgen op Polarsteps: Polarsteps Glenn

1. Jeanet:
    20 mei 2023
    Geweldig, fijn dat jullie vlucht zo goed verliep! Veel plezier morgen!
  2. Jaap:
    20 mei 2023
    Ah....heerlijk! Geniet ervlekker van!!
  3. Henna:
    20 mei 2023
    Fijn dat het allemaal zo snel ging. Hele fijne vakantie en ik hoor graag alle verhalen
  4. Benny en Tineke:
    20 mei 2023
    Nou lekker genieten. Leuke foto’s.
    Hele onderneming.
    Fijn dat de heenreis voorspoedig is verlopen.
    We kijken weer uit naar het volgende verhaal😘😘
  5. Linda Beets:
    20 mei 2023
    Hele fijne tijd daar.ik kijk uit naar jullie reisverslagen .
  6. Eloise:
    20 mei 2023
    Hele fijne vakantie 😎 en heel veel plezier tot jullie volgende reisverhalen 😉
  7. Susanne:
    20 mei 2023
    Super leuk om weer mee te lezen met jullie reis. Heel veel plezier en geniet ervan!
  8. Yvonne:
    Fijne vakantie!
    Leuk om weer mee te lezen

Xxx
  9. Chantal: