Dag 19 Charleston-Savannah

7 juni 2023 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Savannah

Vandaag een korte rit naar Savannah maar eerst hebben we een bezoek gebracht aan het North-Charleston fire museum. Of eigenlijk een American LaFrance museum.. een mooi museum met een grote collectie oude brandweerwagens in zeer mooie staat.

North Charleston fire museumNorth Charleston fire museum

Na het museum zijn we richting Savannah gereden. We wilden op zoek maar krokodillen in het Savannah National wildlife refuge maar dit natuurgebied bleek helaas gesloten. Bij het visitor center kon je wel een kleine wandeling maken door de bossen en het langs het moeras. Leuk om te zien maar geen krokodillen ;) ik ben er trouwens wel achter dat ik geen last heb van hooikoorts  maar van “Swamp fever” :)

Savannah wildlife refugeSavannah wildlife refugeSavannah wildlife refuge

Uiteindelijk hebben we besloten om nog even naar Tybee island te rijden. Via het moeras gebied reden we naar de kust. Het plaatsje hier had wel iets weg van Pensacola maar uiteindelijk op het strand was het meer klein Scheveningen.. helaas geen witte stranden en blauwe zee. We waren natuurlijk ook wel erg verwend met de mooie stranden in Florida.

Tybee islandTybee islandTybee islandTybee islandTybee island

In de loop van de middag hebben we het hotel opgezocht om lekker het zwembad in te duiken, het is behoorlijk warm hier. Als afsluiter hebben we heerlijk gegeten bij Texas roadhouse, deze zit aan de overkant van het hotel dus dat konden we lopen.

Morgen gaan we de stad verkennen.

1. Jennifer:
    7 juni 2023
    Die brug is ook bijzonder zo steil.
    En zeker weten dat het geen foto's van Scheveningen zijn...
  2. Henna:
    7 juni 2023
    Alweer een mooie dag. En zo leuk om iedere ochtend wakker te worden met jullie verhalen. Veel plezier
  3. Benny en Tineke:
    7 juni 2023
    Euh, … dan toch voor de krokodillen naar … Ouwehand🤪🙈. Tja, moeraskoorts … iets nieuws hier! 🤭🤣 Prachtige mooie rooie bakken daar. Jullie ogen vallen uit de kassen! Leuk, tot morgen. Wij zitten overigens met tussen pozen op camping in Renswoude met caravan.
  4. Eloise:
    7 juni 2023
    Weer een mooie dag, ontzettend leuk om te lezen tijdens het ontbijt.
    Groetjes
  5. Elly:
    7 juni 2023
    Ik ben nu op 2 vakantie, die van mijzelf en die van jullie. Zo leuk om jullie vakantie mee te beleven. 👍😆