Dag 20 Savannah

8 juni 2023 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Het plan was om met een trolley tour Savannah te verkennen maar we vonden de kaartjes hiervoor erg duur dus hebben we besloten de auto te parkeren en lopend verder te gaan, dat hebben we geweten want het kwik liep vandaag op tot 35 graden celcius ofwel 95 graden fahrenheit zoals ze het hier zeggen.
Eerst zijn we langs de Savannah river gelopen en vervolgens over de verschillende oude pleinen naar het Forsyth park. Dit is een groot park met een mooie fontein erin.

SavannahSavannahSavannahSavannahSavannahSavannahSavannahSavannah

Savannah bestaat uit meer dan 20 oude pleinen/parken en hele mooie huizen. Savannah bestaat sinds 1773. Via een aantal andere parken zijn we weer terug gelopen en hebben we een bezoek gebracht aan de “Cathedral of Saint John the Baptist” een mooie kerk van 150 jaar oud.

SavannahSavannah

In de middag hebben we een kleine rondje gemaakt over de Bonaventure begraafplaats. Een enorme begraafplaats met bijzondere bouwwerken, ‘s nachts schijnt het te spoken dus we zijn maar snel weer verder gegaan naar een parkje langs het water ;)

SavannahSavannahSavannahSavannah

Gezien de temperatuur hebben we het verder maar voor gezien gelaten en zijn we het zwembad ingedoken.

Savannah

Inmiddels (21uur) hebben we hier regen en onweer..

Morgen rijden we terug naar Atlanta via het Museum of Aviation, aan het einde van de dag leveren we de auto in en slapen we nog 1 nacht in Atlanta.

1. Hans Gaarenstroom:
    8 juni 2023
    Wat een geweldig mooie reis hebben jullie gemaakt. En hoe leuk was om jullie te volgen, dank daarvoor. Goede reis naar huis,
  2. Marleen Dekker:
    8 juni 2023
    Patries en Glenn, wat een mooie reis hebben jullie gemaakt! Ontzettend veel gezien en enorm genoten volgens mij! Geniet nog van de laatste daagjes in Atlanta, en een heel goede reis gewenst! Liefs uit Elst
  3. Bianca:
    8 juni 2023
    Wat gaat de tijd snel zeg, dank voor jullie mooie verhalen en foto's! En alvast een veilige terugreis toegewenst.
  4. Henna:
    8 juni 2023
    Alweer een mooie dag en wat hebben jullie weer veel gezien. Ook namens mij bedankt voor het mee mogen reizen. Ik ga de verhalen missen.
    Hele fijne dag nog en een fijne reis.
  5. Frank:
    8 juni 2023
    Wat een mooie reis , en zoveel te zien die toch elke keer weer een ander karacter hebben
  6. Jaap:
    8 juni 2023
    Jullie hebben een mooie reis gemaakt met voor ons heeeeel veel herkenningspunten en omstandigheden. Geniet van de laatste dagen in de US en alvast een goede thuisvlucht!
  7. Bianca:
    8 juni 2023
    Ik heb mee genoten van jullie mooie reis. Dank je wel hiervoor en alvast een veilig reis naar huis.
  8. Benny en Tineke:
    8 juni 2023
    Wij nemen nog geen afscheid, want dat klinkt voor jullie als einde van de reis. Er komt nog een dag en jullie genieten van elk moment! Ook dag 20 was een geweldige dag met zeer warm weer. Prachtige natuur en veel cultuur laten jullie zien, middels foto’s. Tot morgen, een nieuwe dag, met nieuwe kansen!
  9. Eloise:
    8 juni 2023
    Veel plezier nog en alvast een goeie reis terug, maar eerst nog heel even genieten van Atlanta.
  10. Silvia:
    8 juni 2023
    Genoten van jullie verhalen en foto’s, zoveel herkenning en zo’n prachtig gedeelte waar jullie geweest zijn, geweldig. Goede reis terug naar huis en dank jullie wel.