DAG 10 Dickson City - Niagara

28 april 2019 - Niagara Falls, New York, Verenigde Staten

Hallo allemaal. Vandaag weer een dag met reizen en mooie belevenissen.

Wij beginnen de dag weer met een standaard USA ontbijtje in ons Microtel inn Hotel in Dickson city, om 8.00 uur zaten wij al aan het ontbijt. Niet erg, wij hadden, ondanks dat wij een queen bed moesten delen (een twijfelaar in Nederlandse termen) lekker lang kunnen slapen en nu hebben wij tenminste nog wat aan onze dag.

Patries had gisteren een folder gevonden van een soort van gratis treinmuseum  genaamd Steamtown, en oud rangeerterrein met allemaal oude stoomtreinen en alles wat er bij komt kijken, het was een National Historic Site dus gratis toegankelijk omdat het door de overheid wordt onderhouden en de belastingbetalers er voor betalen. Het was een leuk museum met informatie over de geschiedenis van de stoomtrein en dan ook daar in de omgeving. In de oude garages (Roundhouse) om de “turntable” (Plateau waar de locomotieven op draaide naar het goede spoor) stonden ook nog diverse treinen waarvan de een nog wel reed en de andere niet. Toen je binnen kwam rook je dat er net een trein naar buiten was gereden er hing nog een soort van mist van de stoom en het roet.

SteamtownSteamtownSteamtown

Nadat wij op ons gemakje hier hadden rond gekeken zijn wij weer in de auto gestapt en hebben wij de auto afgetankt om vervolgens de rit naar de Niagara Watervallen aan te vangen, een rit van bij elkaar zo’n 4,5 uur. Het was een rit met veel nattigheid en sneeuw, de temperatuur heeft zelfs de 0 graden aangeraakt..... brrrr koud dus......

Eenmaal aangekomen in het plaatsje Niagra Falls in de USA hebben wij ingechekt in ons hotel, waar wij een heerlijke kamer hebben met een KING bed (een heul stuk groter) en een zithoek.

Nadat wij even de telefoons een beetje hadden bijgeladen zijn wij te voet de brug over gegaan naar de Canada, deze kant van de watervallen zijn wat mooier dan de kant waar wij het hotel hebben. Wij hebben hier wat foto’s gemaakt en een beetje rond gekeken en natuurlijk ook even lekker gegeten bij ons favoriete restaurantje Hardrock Café, natuurlijk moest dat even, want nu hebben wij er weer een van de landen er bij.

CanadaNiagara FallsNiagara FallsNiagara FallsCanada stempel

Nadat wij ons eten op hadden zijn wij weer een stukje gaan wandelen om het duister af te wachten, dit omdat wij natuurlijk ook in het donker wat mooie foto’s wilde maken. Ook hebben wij tijdens het wachten nog even lekker gebruik  gemaakt van de mogelijkheid om een ritje met het reuzenrad te maken, met een wat hogere uitzicht over de watervallen dan op grondniveau, ook erg mooi

.Canadese mooseHarley DavidsonNiagara FallsNiagara FallsSkywheel

Nadat wij in het donker nog wat foto’s hadden gemaakt zijn wij weer naar ons hotel gegaan in de USA, aangezien het al aardig koud begon te worden en wij het toch inmiddels een beetje zat waren, het was een lange dag.

Dit was het dan alweer voor vandaag, tot morgen.

[Glenn]

1. Mam Elly:
    28 april 2019
    Flink koud daar.....maar weer een schitterende dag met veel afwisselende mooie indrukken.
  2. Henna:
    28 april 2019
    Het is wel heel mooi daar.
    Jammer dat het zo koud is maar jullie zijn bikkels😁
    Op naar morgen.
  3. Eloise:
    28 april 2019
    Het os weer ontzettend leuk om tijdens het ontbijt jullie verhalen te lezen en de foto’s te bekijken. 😀
  4. Bianca:
    28 april 2019
    Geniet lekker verder, het is daar prachtig!!!
  5. Lineke:
    28 april 2019
    Indrukwekkend lijkt me, klinkt als een lange maar goede dag.
  6. Susanne:
    28 april 2019
    Wauw mooi die waterval verlicht in het donker. Leuk dat jullie ook Canada bij kunnen schrijven. Veel plezier met wat jullie nog gaan zien en doen.