Dag 9 New York -Dickson city

27 april 2019 - Dickson City, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag was het een regenachtige dag, gelukkig hadden we vandaag weinig spectaculairs op het programma staan.

In de ochtend konden we voor het eerst in dagen weer een klein beetje uitslapen. In de loop van de ochtend zijn wij bij een naastgelegen bagel zaak een broodje gaan eten, toevallig waren daar al wat collega’s van de bosbrandweer dus dat was wel gezellig. Tegen 11:30 hebben we ons verzameld in het hotel om naar het vliegveld te vertrekken, het grootste gedeelte van de groep vliegt vandaag weer naar Nederland.

De route liep dwars door Manhattan, langs Times square wat natuurlijk wel een beleving was met onze grote auto’s.

ManhattanManhattan

Manhattan

Eenmaal op JFK hebben we de auto’s ingeleverd (Nissan Armada’s) en hebben we de groep uitgezwaaid in de vertrekhal, vanaf hier gaan we weer met z’n 2en verder. Ter overbrugging van tijd hebben we een milkshake genomen in een Amerikaanse diner en zijn we daarna weer terug gegaan naar de auto verhuurder om ons voor de 3de keer deze week te melden en een auto op te pikken, wel handig want de gegevens stonden al in het systeem.

Milkshake

Nissan Armada

We huren altijd een midsize SUV, een Ford Kuga o.i.d. We werden door een super vriendelijke medewerker naar de goede rij gebracht om een auto uit te zoeken, altijd weer leuk. Onderweg kwamen we langs een Ford Edge, onze favoriete auto die we al eens eerder hebben meegekregen. Dus Glenn zij gekscherend doe deze maar..... En met een beetje ouwehoeren en $10,- fooi reden we even later weg in deze gave bak :-) normaal valt deze auto onder een klasse groter.

Ford edge

Onderweg hebben we vooral regen gehad helaas, want de omgeving begint alweer aardig heuvelachting te worden maar we hebben er dus weinig van gezien.

OnderwegBruf

Tegen 19uur waren wij in het hotel in Dickson city (Scranton) voor ons een tussenstop onderweg naar de Niagara Watervallen.

Na een broodje bij de Arby’s en de nodige boodschappen bij de Walmart zijn we op de hotel kamer beland, Morgen rijden we weer verder.

WalmartWalmartWalmartWalmart

[Patries]

1. Henna:
    27 april 2019
    Jeetje wat een winkel, is ah xl niks bij. Ik zou me wel vermaken 😁. Wel jammer dat het regent maar gaat hopelijk over straks.
    En ik vind het zo knap dat jullie gewoon overal rijden, druk of niet en bekend of onbekend. Super hoor.
    Veel plezier bij de waterval...
  2. Viola:
    27 april 2019
    Heerlijk hé, die Walmart!
    Zelfs hier in Florida hadden we regen vandaag.
  3. Benny en Tineke:
    27 april 2019
    Beetje trieste dag vandaag in veel opzichten, nat, afscheid etc. Maar hopelijk dat de Niagara Falls veel gaat vergoeden. Het is niet zomaar iets, daar in Canada, weten we uit ervaring ;)
  4. Lineke:
    28 april 2019
    Top dat jullie de Ford Edge konden regelen! Jammer van de regen, hopelijk morgen beter!