Dag 8 New York

26 april 2019 - Secaucus, New Jersey, Verenigde Staten

Alweer dag 7 van onze trip, helaas gaat het allemaal snel.

Vandaag een dag in New York. Wij zijn de dag begonnen, met hoe kan het ook anders, een bagel met cream cheese. Deze keer niet in het hotel gehaald, maar gewoon bij een bagel winkel gelegen aan een gezellig winkelcentrumpje aan de achterzijde van ons hotel.

Rond 09.30 uur zijn wij met de bus vertrokken naar het centrum van New York en als eerste beland bij halte World Trade Center, op de locatie waar ground zero was.

One world trade centre9/11 memorial9/11 memorial

Hier hebben wij even rond gekeken en zijn toen met een groepje richting Brooklyn Bridge gelopen en daar even een aantal foto’s geschoten. Vervolgens zijn wij naar St. Pauls chapel gelopen om daar de freedom Bell te bekijken, helaas konden wij de Chapel niet in omdat er een evenement was. St. Pauls Chapel is overigens de kerk die het dichtst bij de plek was waar de 2 torens (met nog een aantal gebouwen) waren ingestort. Dit was de plek waar alle hulpverleners in de tijd dat zij aan het zoeken waren naar overlevenden zich even terug konden trekken om wat te rusten en voor de inwendige mens te zorgen.

Hot dogs

Nadat wij even rond hadden gekeken zijn wij naar de 2 monumenten gelopen om daar even rond te kijken, met aansluitend een bezoek aan het 9/11 memorial museum, een hele indrukwekkende plek.

9/11 museum9/11 museumLadderwagen FDNY9/11 museum

Nadat wij het museum door hadden gelopen hebben wij de metro gepakt en Central park en Times Square nog even aangedaan om vervolgens naar het busstation te gaan om weer richting het hotel te gaan.

Battery parkEmpire state building

Rond 19.00 uur zijn wij met zijn allen nog wat gaan eten om deze dagen af te sluiten, dit omdat de groep morgen weer naar huis vertrekt.

Dit was even kort wat wij vandaag hebben gedaan, kijk vooral nog even naar de foto’s, deze spreken ook boekdelen.

[Glenn]

1. Mam Elly:
    26 april 2019
    Ja, ja.....het is dan net of het gisteren gebeurd is. Mooie foto's........
  2. Henna:
    26 april 2019
    Mooie dag en zeker voor de hele groep.
  3. Yvonne:
    26 april 2019
    Wat een mooie verhalen! Leuk om jullie ervaringen weer te lezen. Prachtige foto’s om te zien!

Groetjes uit Oostenrijk
  4. Marieke Hofland:
    26 april 2019
    Norah en ik hebben jullie verhaal en foto's gelezen en bekeken, indrukwekkend.
    !!
  5. Lineke:
    26 april 2019
    Dat klinkt als een dag vol indrukken. Goed om de foto's te zien ook.
  6. Frank:
    26 april 2019
    komt me zo bekend voor .... , mooie foto's ...