Dag 7 Mobile- New Orleans

25 mei 2023 - New Orleans, Verenigde Staten

Allereerst super leuk dat jullie onze verhalen lezen, het is elke keer weer leuk om de reacties te lezen op onze verhalen.

Onderweg

Onze reis begon vandaag met het eerste stuk de snelweg vermijden zodat we nog een stuk langs de kust konden rijden.  De navigatie gaf aan: bij het hotel linksaf en dan 86km rechtdoor :) zo kennen we Amerika weer. We reden binnendoor naar Biloxi en Gulfport beide in de staat Mississippi, na een korte stop aan het water, wat overigens lang niet zo blauw was als in Florida, zijn we doorgereden naar een outlet mall in gulfport. Nadat we daar schoenen hadden gescoord zijn we doorgereden naar de volgende staat: Louisiana.

GulfportGulfportGulfport premium outlet

Na een aantal grote bruggen zagen we de stad al liggen, we wisten beide eigelijk niet dat het best een grote stad is. We waren lekker op tijd bij het hotel om in te checken. We verblijven in “The Queen Anne” hotel, een heel klein rustig hotelletje in een mooi “New Orleans” style huis. De inrichting past helemaal bij het huis en het bed is zo hoog dat er een trappetje bij staat.

OnderwegThe Queen AnneThe Queen AnneThe Queen AnneThe Queen Anne

Aan het einde van de middag zijn we met de streetcar (tram) naar het centrum te gaan, hier bevind zich het “French Quarter” de bekende wijk met Bourbon street waar alle gezelligheid zou moeten zijn. Wij vonden het best een beetje tegenvallen, overal was keiharde muziek zodat je elkaar amper kon verstaan. Gelukkig was het in de straten erachter een stuk gezelliger. Nadat we even lekker in her zonnetje naar de Mississippi rivier hebben zitten kijken, zijn we wat gaan eten en lopend terug gegaan naar het hotel.

Street carStreet carBourbon streetBourbon streetBourbon streetCanal streetNew Orleans

Morgen blijven we hier in New Orleans

1. Henna:
    26 mei 2023
    Dit gaat toch echt al op een muziek stad lijken. Het hotel, de oude trams, die wijk, super. Dit wordt morgen genieten. En zo mooi weer gegeven in de foto's. Dank je wel daarvoor.
  2. Elly:
    26 mei 2023
    De muziekstuk voor de blues….ben benieuwd of jullie er nog veel van merken….fijne dag….👍😎🎺🎷🪕
  3. Hans Gaarenstroom:
    👍🎷🎸🎺🥁🎹
  4. Viola:
    26 mei 2023
    supercool die mega brug naar new orleans en dat je dan ineens de stad ziet liggen. Dat kan ik mij ook nog herinneren.
    Super om jullie te volgen!
  5. Silvia:
    26 mei 2023
    Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen en wat een geweldig hotel in New Orleans, heerlijk authentiek. Zo herkenbaar allemaal, heerlijk. Geniet van al het moois. Groetjes 😎
  6. Linda Beets:
    26 mei 2023
    Heerlijk de verhalen. Het is mijn ochtend ritueel geworden …wakker worden en dan ipv de krant eerst jullie reis verslag lezen. Ik kijk uit naar de volgende. Heel veel plezier .
  7. Jeanet:
    26 mei 2023
    Dat hotel.... wat ontzettend leuk! Mooie herinneringen maken, veel plezier!!
  8. Susanne:
    26 mei 2023
    Wauw wat een gaaf hotel! Die style is helemaal geweldig. Even een stapje terug in de tijd. Die brug is waanzinnig. Zoiets zie je hier in Nederland niet snel. Geniet van al die mooie plaatsen.
  9. Eloise:
    26 mei 2023
    Heel veel plezier en het is elke ochtend weer een verrassing wat jullie hebben beleefd in the States
  10. Benny en Tineke:
    26 mei 2023
    Weer een hele belevenis die niet alleen jullie beleven, maar wij ook thuis. Leuke foto's bv die mevrouw met plu in de Bourbonstr. Zo zat mijn ( schoon )moeder er vorige week ook nog bij ....., geen regen maar tegen de zon! Ze heeft nu een grote parasol.
    Jullie zitten, liggen niet stil ;), ondanks dat jullie een trapje op moeten. Hahaha
  11. Laurentia:
    26 mei 2023
    Heel leuk om te lezen en zo jullie belevenis te volgen. Geniet ervan!