Dag 8 New Orleans

26 mei 2023 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Canal street

Het is hier nog steeds 30 graden en volle zon, een mooie dag om weer flink wat sproeten te kweken ;)

New OrleansBourbon street

We begonnen de dag wederom met de tram naar het centrum, na en korte wandeling werden we verwacht bij de Riverboat “New Orleans” een Raderboot van de Steamboat company. Tijdens het aan boord gaan stond een dame bovenop het schip het stoompijp orgel te bespelen (zie video’s), helaas ietwat vals maar wel gezellig. Om 11:30 gingen de trossen los voor een 2uur durende tocht over de Mississippi rivier. Echt een leuke ervaring met aan boord live muziek van de jazzband de “steamboat stompers”

River boat New OrleansRiver boat New OrleansRiver boat New OrleansRiver boat New OrleansRiver boat New Orleans

Na de vaartocht zijn we lekker een stuk gaan wandelen en uiteindelijk uitgekomen bij “Mardi gras World” Een museum over Mardi gras.

Mardi Gras world

Mardi gras is het carnaval van deze omgeving en vind plaats 47 dagen voor Pasen en bestaat al sinds 1857! In Mardi gras world worden de praalwagens geproduceerd en opgeslagen. Je loopt door het magazijn en productie hal waar je kan aanschouwen hoe de geweldige beelden gemaakt worden van piepschuim en fiberglass. Eerst worden ze gevormd dan met papier mache bewerkt en daarna geschilderd. Alles wordt 1 jaar gebruikt en daarna opgeslagen om hergebruikt te worden, ze maken dan een totaal nieuw stuk van oud materiaal. Op de praalwagens kunnen wel 70 mensen mee en er zijn zelfs toiletten aan boord.

Mardi Gras worldMardi Gras worldMardi Gras world

Toen we alles hadden gezien zijn we met de auto naar het verhuurbedrijf gedaan hier op de luchthaven, een van de banden had een te lage bandenspanning. Repareren ter plaatsen doen ze niet dus we mochten gewoon een andere uitzoeken. Wederom een Ford Edge, zelfde kleur alleen nu de titanium versie, dat is de luxe versie. Wel grappig want we rijden nu rond met een Massachusetts kenteken, een van de staten waar we nog nooit geweest zijn.

Na een hapje eten bij “the cheesecake factory” waar je gewoon kan eten maar waar ze ook geweldige cheesecakes hebben, wel 40 soorten!!! zijn we nog even door de stad gereden richting het hotel.

New OrleansIMG_1981

Morgen gaan we een plantage huis bezoeken hier in de buurt en daarna door naar Natchez.

1. Henna:
    27 mei 2023
    Weer een hele mooie ervaring en wat ziet alles er mooi uit. Die boot is prachtig. Veel plezier straks
  2. Bianca:
    27 mei 2023
    Wat een mooie reis verhalen en fotos. Ik kijk altijd naar pitbuls en parolees die zitten ook in new orleans. Bedankt dat jullie ons meenemen op deze reis.
  3. Hans Gaarenstroom:
    27 mei 2023
    Wat een stad hè? Die tocht met de raderboot hebben wij in 2014 ook gemaakt. Die man met die roeptoeter moet inmiddels op 100.000 foto's staan 🤣 En Natchez is ook al zo'n toffe stad, veel plezier daar.
  4. Elly:
    27 mei 2023
    En……nog mee gezongen met 🎼 Varen, varen over de …..🎼 of kennen ze dat daar niet?😂 wat een mooie belevenis. Vast vaak op tv gezien of in magazines en nu echt zelf mogen ervaren…..super leuk. En dan ook nog mooi warm weer. Bofferts….het is jullie gegund. Lekker blijven genieten maar…..👍🥳😎🌞
  5. Jojanneke:
    28 mei 2023
    Hoe leuk om zo een beetje met jullie mee te kunnen genieten🥰
    Heel veel plezier samen! En geniet van de 🌞die extra sproetjes staan juist zo leuk 😉😂
  6. Benny en Tineke:
    28 mei 2023
    Mardi gras ... is dat niet in Amerongen te introduceren in 2024? Pasen is geweest. Erg mooie foto's, alsof we meelopen/mee rijden. Groet van ons.
  7. Samantha Peloso:
    31 mei 2023