Dag 9 New Orleans-Natchez

27 mei 2023 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Usa

We hebben New Orleans achter ons gelaten en zijn vanmorgen eerst naar de “Oak Alley plantation” gereden. Dit is een oude suikerplantage met een plantagehuis van bijna 200jaar oud. De naam dankt het aan de grote oprijlaan met aan beide zijden eikenbomen die begin van de 18de eeuw zijn geplant en dus ouder zijn dan het huis. We hebben een rondleiding gedaan met een gids door het huis en daarna de tuin bezocht. Ook is er een gedeelte met de oude slavernij huizen en een stuk geschiedenis daarover, erg interessant.

Oak Alley plantationOak Alley plantationOak Alley plantationOak Alley plantationOak Alley plantationOak Alley plantation

‘S middags zijn we in een kleine 2,5 uur doorgereden naar Natchez in de staat Mississippi waar we ook overnachten. Natchez is de oudste nederzetting aan de Mississippi rivier. Er staan hier prachtige huizen en de omgeving is heel groen met veel bos. Ons hotel staat op een heuvel en kijkt uit over de Mississippi rivier. De naam Natchez stamt af van de Natchez indianen die hier in 1716 leefden.

NatchezMississippiMississippiMississippiHotelRosalie house

We doen het vandaag verder rustig aan, morgen kijken we hier nog wat rond en daarna rijden we naar Vicksburg, zo’n 100km naar het Noorden, ook aan de Mississippi rivier.

28 mei 2023
    Wat mooi die oude plantage met die oude bomen.
    En alweer zo'n mooi hotel. Het is genieten
  2. Elly:
    28 mei 2023
    Alweer een ervaring rijker…..wat prachtig allemaal….
  3. Jeanet:
    Schitterend!!
    North&South vibes als je die oude plantage ziet. Echt heel mooi!
  4. Marijke:
    28 mei 2023
    Genieten van jullie verhalen en foto's.
    Plantage doet idd denken aan de serie North&South zeg, veel historie "hangt" daar.
  5. Hans Gaarenstroom:
    28 mei 2023
    Alvast een aanrader voor Memphis: de dagelijkse eendenmars in het Peabody Hotel. Klinkt maf, is ook maf maar ik ga de clou niet verklappen. Je weet niet wat je ziet
  6. Frank:
    Prachtig die oude suikerplantage.. is wel genieten ……
  7. FLITS:
    28 mei 2023
    Have a safe trip……(de andere Frank….hihihi)
  8. Yvonne:
    Wat is het toch super leuk om al jullie verhalen mee te lezen. En wat hebben jullie al veel gedaan en gezien! Echt genieten zo te lezen!
  9. Richard:
    Mooi
  10. Benny en Tineke:
    Mississippi ... iets maagdelijks, met prachtige oevers. Jullie "schieten" pracht plaatjes.