Dag 6 Miami

5 oktober 2018 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg heeft onze Finse kapitein ons weer veilig terug gebracht in de haven van Miami, toen we om 06:45 opstonden lagen we al aan de kade en hadden we een prachtig uitzicht over Miami.

Miami ochtend

Gisteravond hadden we onze koffers al gelabeld en op de gang gezet, deze werden opgehaald door het personeel en naar de terminal gebracht. Het nummer van het label gaf de tijd aan waarbij je het schip moest verlaten, voor ons was dat om 8:00, lekker optijd dus.

De ontscheping ging erg vlot, we hadden alles al online geregeld voordat we vertrokken (creditcard koppelen e.d.) dus we hoefden alleen maar onze sea-pass te laten scannen en konden vervolgens onze koffer ophalen in de terminal, net zoals op het vliegveld lag deze al rondjes te draaien op de bagage band. Buiten stond de shuttle bus van Alamo al klaar om ons naar de huurauto te brengen.

Aangekomen bij Alamo ging alles heel snel en voordat we het wisten stonden we al voor 9uur buiten met onze auto. Helaas was er ditmaal niet zoveel keuze, een Hyundai Tucson of een Hyundai Tucson :-) Net toen we aan het kijken waren welke het zou worden kwam er ook een witte Toyota RAV4 aanrijden, die kleur beviel ons wel gezien de temperaturen hier. Tot nu toe zijn wij erg blij met deze keuze, prima auto!

De rest van de ochtend hebben we besteed aan inkopen doen bij de Walmart, beetje rondrijden en natuurlijk een hapje eten bij de Firehouse subs, blijft onze favoriet. (Een soort Subway in brandweer style).

Firehouse subs

Nadat we ingecheckt hadden bij ons hotel zijn wij vertrokken naar Miami. Eerst zijn wij in Little Havana geweest, de naam zegt het al, Cuba in het klein. Een kleurrijke wijk met veel eettentjes, sigaren winkels en kleurrijke muurschilderingen.

Little havana 1Little havana 2Little havana 3Little havana 4

Na Little Havana zijn wij doorgereden naar South beach en het Art deco district. Hier vind je allerlei gebouwen met een bijzondere bouwstijl uit de jaren 20/30. De Ocean drive is DE straat van Miami waaraan deze gebouwen liggen, iedereen komt hier om uit te gaan en om met hun dure auto te pronken.

Art deco district

Op het strand bevinden zich een heleboel strandwachters huisjes in allerlei kleuren en vormen, helaas was het water er vies door iets van zeewier o.i.d. Waardoor het niet zo mooi blauw was als anders.

Miami beach torenMiami beach patrolMiami beach klokMiami beach

Na zonsondergang hebben wij nog wat plaatjes geschoten langs de Ocean drive om vervolgens ons hotel weer op te zoeken.

(Patries)

Art deco district avond 1Art deco district avond 2Art deco district avond 3

1. Jaap:
    Lekker blijven Genieten!!
    Have Fun 😎👍
  2. Mam Elly:
    6 oktober 2018
    Kleurig.....fleurig.....zonnig....snoezig......prachtig wat wil je nog meer. Veel plezier vandaag met het volgende avontuur.
  3. Henna:
    6 oktober 2018
    Wouw helemaal super. Echt genieten hoor.
    Heel veel plezier.
  4. Richard:
    6 oktober 2018
    Ziet er super gaaf uit, geniet ervan 😄