Dag 13 Omgeving Orlando

13 oktober 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag helaas alweer de een na laatste dag. Maar ook weer een dag om niet te vergeten.

Wij zijn begonnen met een brunch bij Denny’s, dit op advies van mijn collega Jaap. Nou, ik kan je zeggen, het was een goed advies.... hadden zo veel gegeten (echt Amerikaans, kleine beetjes kennen ze niet) dat wij het er met een ijsje in de middag tot het avondeten (rond 19.30 uur) mee volgehouden hebben.

Florida hospital helicopterNa onze Brunch zijn wij onderweg gegaan naar het brandweermuseum van de brandweer van Orlando. Toevallig was dit in de buurt van het grootste ziekenhuis van Orlando en omgeving met een helikopter, dus die moesten wij even op de foto zetten.

Nadat wij de heli op de foto hadden gezet hebben wij koers gemaakt naar het Brandweermuseum, wat op een steenworp afstand lag. Eenmaal aangekomen bij het museum werden wij hartelijk ontvangen door een brandweerveteraan die ons met veel passie een rondleiding heeft gegeven en een mooie uitleg over het verleden van de brandweer van Orlando. Nadat de aardige brandweerman klaar was met zijn verhaal hebben wij op ons gemakje zelf nog even rond gekeken en natuurlijk even wat in de donatiepot gedaan en voor mijn verzameling een T-Shirt van de brandweer van Orlando gekocht. Allemaal ten goede van het museum en met op recht een leuk, maar klein museum.

Fire museum 1Fire museum 2Fire museum 3

Na de rondleiding hebben wij de auto weer opgezocht en hebben wij even een lekker koud drankje uit onze koelkast genomen (Lees, piepschuim bak met ijsklontjes) dit ging er bij ons wel in, het was warm en wij hadden best wel dorst. Eenmaal het drankje op, zijn wij verder gereden al moest het werkpaard inmiddels ook wat drinken hebben, dus zijn wij eerste even gestopt bij een benzinestation.

Eenmaal de tank gevuld hebben wij koers gezet naar het Blue Springs State Park, een natuurgebied waar uit een grot heel helder water naar boven komt waardoor je heel goed de vissen kan zien zwemmen en in het najaar heel veel Manatees (Zeekoeien) aanwezig zijn. Een heel erg mooi en rustig park, erg lekker aangezien wij alweer een tijdje in een best drukke omgeving zijn.

Blue spring state park 1Blue spring state park 2Blue Spring State Park 3Blue Spring State Park 4

Nadat wij even in de schaduw genoten hebben van een ijsje zijn wij rustig aan verder gelopen naar de auto, om vervolgens onderweg te gaan naar de outlet bij Orlando, een andere dan waar wij al eerder waren geweest, op de hoop dat wij hier konden slagen voor de dingen die er bij de andere outlet niet waren.

Inmiddels was het alweer 19.00 uur en tijd om een hapje te gaan eten, de planning was om naar Texas Roadhouse te gaan.... maar helaas was het wachten daar zo lang dat wij maar hebben besloten een hapje te gaan doen bij de Panda Expres en dit smaakte ons best.

Nadat wij ons bordje leeg hadden gegeten zijn wij onderweg gegaan naar Disney Springs om daar even een wandelingetje te maken langs al het Disney gespuis met bijbehorend volk (en er lopen daar “bijzondere” mensen rond) Hierna zijn wij rond 24.00 uur nog even beland bij de Walmart voor de laatste spulletjes voor in nederland, alleen het meeste was al uitverkocht, ik denk dat, dat aan de tijd lag. En trouwens er waren gewoon hele gezinnen die om deze tijd nog hun wekelijkse boodschappen deden en.... vrijwel allemaal droegen ze iets met een afbeelding van Disney er op.

Disney Springs 1Disney springs 2Disney springs 3Disney springs 4

Nou, morgen de laatste dag en de trip naar nederland. Het verhaal van morgen zou dan ook iets later verschijnen, namelijk als wij weer thuis zijn.... helaas.

Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende.

(Glenn)

P.s. Ik heb linkjes op de linkenpagina geplaatst naar de plekken die ik in mijn verhaal benoem, attans, voor zover ze een website hebben ;-)

1. Jaap:
    13 oktober 2018
    Nog veel plezier op de laatste dag. Blijf Genieten en een goede terugvlucht naar hiero.
  2. Henna:
    13 oktober 2018
    Alweer een mooie dag gehad.
    Jullie hebben genoten en wij ook met al die mooie verhalen.
    Dat ga ik zeker missen.
    Nog veel plezier en goede terugreis.
    Ik zie jullie op Schiphol .
  3. Bianca:
    13 oktober 2018
    Nog even genieten, doe ik ook.
    En voor later ook een goede terugreis!!!
  4. Matthijs:
    13 oktober 2018
    Dat ijsje zal ook wel van een zeker formaat zijn geweest🧐😂 geniet nog even en een goede vlucht!!
  5. Susanne:
    13 oktober 2018
    Nog veel plezier op jullie laatste dag en een goede reis naar huis.
  6. Eloise:
    13 oktober 2018
    Nog veel plezier op jullie laatste dag en een goeie vlucht. Het was weer erg leuk om jullie belevenissen op de voet te volgen 😃
  7. Marcella:
    Goede vlucht terug!
  8. Anja:
    13 oktober 2018
    Weer genoten van jullie belevenissen,
    Fijne vlucht, en op naar de volgende Vakantieverhalen, hihi. Groetjes vanuit het zonnige Bennekom!!!