San Fransisco 1

23 mei 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

San Fransisco 1

Alcatraz vanaf de bootVandaag zijn we de dag begonnen met een bezoek aan Alcatraz, het gevangenis eiland voor de kust van San Fransisco. We hadden van te voren al kaartjes geboekt omdat het altijd erg druk bezocht wordt en de kaartjes snel uitverkocht zijn, wij konden dus zo aansluiten bij de boot van 10uur. We zijn met de oude trammetjes naar pier 33 gereden alwaar de boot vertrok.

In van de tig cellen op AlcatrazAlcatraz is een gevangenis eiland wat tussen 1934 en 1963 diende als zwaar beveiligde gevangenis, een van de bekendste gevangenen was Alphonse "Al" Capone. Nu is Alcatraz een onderdeel van de NPS (National park services) en een beroemde trekpleister voor toeristen.

D.m.v. een Nederlandse audio tour kregen we een rondleiding door de gevangenis.De cellengang in Alcatraz We kwamen o.a. langs de cellen blokken, de luchtplaats, en de kamers van de bewaarders. Vanaf het eiland heb je ook een geweldig uitzicht over San Fransisco, de Golden Gate Bridge en de Oakland Bay bridge. Je kunt ook goed de steile straten van San Fransisco zien.

ZeeleeuwenNa zo’n 2 uur rond te hebben gekeken zijn we weer opZeeleeuwen de boot gestapt naar het vaste land om vervolgens naar Pier 39 te gaan, dit is zo’n beetje de meest toeristische attractie van San Fransisco maar super gezellig. Allemaal winkeltjes en restaurantjes. Aan de zijkant van de pier liggen vlonders waar tientallen Pier 39, erg gezelligCalifornische Zeeleeuwen liggen te zonnen,Zeeleeuwen de meeste liggen languit al dan niet over elkaar heen terwijl andere met luid lawaai elkaar in het water proberen te duwen, een geweldig gezicht waar ik uren naar kan kijken.

Ons vervoermiddel tijdens de Duck TourNa wat rond te hebben gelopen over de pier en door Fisherman’s Wharf, de oude zeeliedenbuurt, kwamen we wij toeval langs Duck Tours, een  voertuig dat zowel kan rijden als kan varen (DUKW uit de 2de WO), we hadden dit in Londen ook al eens gedaan en dat vonden we wel leuk dus besloten we spontaan om dat hier ook te doen. Al snel zaten we aan boord en kregen we een toeter in de vormIn de havens van SF van een snavel, de chauffeur was zo gek als een deur dus dat werd een gezellig ritje met een hoop herrie (muziek en gekwaak van de toeters). We reden een tour door de stad en uiteindelijk gingen we te water in de haven van San Fransisco, waar we een ronde vaarde langs o.a. 2 in Nederland gebouwde schepen en de stadion van de SF Giants.

Cable Car in de straten van SFNa 90 minuten waren we weer op het begin punt en konden we onze reis vervolgen naar de Cable Cars, waar we dus al eerder naar onderweg waren. SF heeft 3 Cable Car lijnen, dit zijn tramsNatuurlijk moest er weer even geposeerd worden die d.m.v. een ondergrondse kabel vooruit getrokken worden over de steile heuvels, inmiddels is dit vooral een toeristische attractie maar het hoort wel bij SF. Op het eind punt worden de trams gedraaid d.m.v. een draaiplateau zodat ze daarna hun weg weer kunnen vervolgen.De kabels waar de Cable Car mee voort worden getrokken Onderweg hebben we een stop gemaakt bij het Cable Car museum waar je o.a. de draaiende kabels onder de weg in werking kunt zien.

Uiteindelijk hebben we de dag afgesloten met een heerlijk diner bij het Hard rock Cafe! Altijd goed eten daar!

Morgen is onze allerlaatste dag hier helaas. Tot dan!

[Patries]

1. Bianca:
    24 mei 2013
    Geniet nog even van het mooie en gezellige San Francisco!
    Voor zaterdag alvast een goede terugreis gewenst!
    Groetjes Bianca.
  2. Henna:
    24 mei 2013
    Ja precies zoals je me liet zien op de webcam die daar staat.
    Fantastisch gezicht al die zeeleeuwen.
    Fijne laatste dag en tja jullie hebben genoten en eens begint het gewone leven weer.
    Tot zondag
  3. Benny en Tineke:
    24 mei 2013
    Heel andere belevenis in San Francisco dan vorige dagen/weken. En ... jullie ( jij zeker Patries ) passen goed bij die knotsgekke chauffeur met snavel ... hahaha. Ik zie al uit naar onze dienst volgende week! O nee, ik begin er ( nog maar ) niet over. Nog een fijne tijd daar ...
  4. Mam Elly:
    24 mei 2013
    Dat is nog even genieten geblazen, wat een sensatie allemaal daar in San Francisco. En dan morgen weer terug naar Nederland. Goede reis toegewenst met lekker nagenieten. Jane staat jullie ook op te wachten en te verwelkomen ook namens mij bij aankomst. Toch wel lief van haar.
  5. Jeanet:
    24 mei 2013
    En wij zijn ook van plan jullie op te komen wachten zondagochtend op Schiphol :)
    Geniet ze nog even en een hele goede terugreis!
  6. Anja en Evert:
    24 mei 2013
    Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt!
    We hebben genoten van jullie verhalen en foto`s.
    Een hele goed en fijne vlucht terug!
    Groetjes.
  7. Ferry:
    24 mei 2013
    Aardbeving nog gevoeld vandaag..?
  8. Patricia:
    25 mei 2013