Yosemite - San Francisco

22 mei 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Yosemite - San Francisco

Vandaag zijn we lekker op tijd vertrokken richting onze allerlaatste stop, San Francisco. Inmiddels staat er ruim 6200 mijl op de teller terwijl we begonnen met 2770 mijl (de auto is pas eind maart afgeleverd), we hebben dus omgerekend ruim 5500km gereden deze reis.

Via de Oakland Bay bridge zijn we aan het begin van de middag San Francisco binnen gereden. Nadat we onze spullen naar het hotel hadden gebracht zijn we een stukje gaan rijden door de stad. San Francisco is gebouwd op 43 heuvels en dat is wel te merken ook, de wegen zijn niet zo’n beetje stijl….

Painted Ladies (Bekent van de serie Full House)De eerste stop was Alamo Square waar de “Painted Ladies” (Van de serie Full House) zich bevinden. Een rijtje victoriaanse huizen in verschillende kleuren met op de achtergrond een gedeelte van San Francisco, de huizen liggen aan het parkje waar het gezellig druk was.

Queen Wilhelmina GardenVervolgens zijn we door het Golden Gate park richting de kust gereden waar het nogal hard waaide. In het Golden Gate park is een stukje Nederland te vinden, de “Queen Wilhelmina garden” met een echte Dutch Windmill.

Golden Gate BridgeIets verderop hebben we gelijk even de Golden Gate Bridge op de foto gezet, het bekende plaatje van San Francisco, de brug is meer dan 40 jaar de langste hangbrug ter wereld geweest.

LombardstreetDe laatste auto stop was wij Lombard Street, het stukje met 8 scherpe haarspeldbochten, de meest bochtige weg van deEen van de vele stijle straten wereld, natuurlijk zijn we ook even naar beneden gereden net als AL die andere toeristen.

Een Cable Car bij de "turn around"Uiteindelijk zijn we lekker ons hotel gaan opzoeken, midden in het centrum Een van de vele oude trams vanuit de hele wereldSan Francisco en aan Market street een drukke doorgaande weg, het geeft ons weer een beetje het “New York” gevoel. Er loopt hier ook een tramlijn voorbij  waar allemaal oude trams van over de wereld op rijden, en ze hebben hier zelfs ook Trolleybussen.

Het hotel bevind zich in een oud pand maar is goed gerenoveerd, de binnenkant doet een beetje denken aan een studentenhuis in de stad, wij houden er wel van. ’s Avonds hebben we nog even een bezoekje gebracht aan de binnenstad, de komende dagen gaan we zeker nog even shoppen.

Morgen gaan we naar Alcatraz en het toeristische deel van San Fransisco, tot dan!

[Patries]

1. Mam Elly:
    23 mei 2013
    Leuk, leuk, leuk, weer helemaal leuk.
  2. Benny en Tineke:
    23 mei 2013
    We zijn erg benieuwd hoe jullie ervaring is om nu ineens in een wereldstad " terug " te zijn na een tijd(je) in de " niemandsland " geweest te zijn, hoe het autorijden jullie is vergaan en of jullie nog wat van het wereldnieuws ( bv tornado Oklahoma ) hebben meegekregen.
    Heel veel plezier vandaag!
  3. Patricia:
    Hè Tineke,
    Het is leuk om in de stad te zijn, we hadden er ook veel zijn in om hier naartoe te gaan. We houden er wel van. Het auto rijden valt reuze mee, het is heel relax rijden hier, veel minder gestrest dan in nl en we hadden een goede en hoge auto. De meeste auto's zijn ook automaat hier, dat is wel fijn.

Het wereld nieuws krijgen we ook mee, we hebben bijna overal wifi, dus lezen elke dag even het nieuws.

Groetjes
  4. Jeanet:
    23 mei 2013
    Wat mooi allemaal weer :)