Death Valley - Yosemite

21 mei 2013 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Death Valley – Yosemite Park

Vandaag stonden we op in een toch wel warme slaapkamer, ook geen wonder, we waren op een van de warmste plekjes van de wereld. Nadat we ons opgefrist hadden hebben we de spullen in gepakt en nog wat kleine boodschapjes gedaan (ijsblokjes) en toen aan de langste trip van deze hele reis begonnen Death Valley – Yosemite Park.

De trip ging in eerste instantie over allemaal wegen met hele diepe kuilen er in, geen gaten maar gewoon geasfalteerde kuilen. In het begin best grappig, maar na ongeveer 50 km. raak je er op uit gekeken en wordt het ook best wel vervelend. Na enige tijd niet meer dan bochten te hebben gereden berg op en berg af kwamen we in het eerste dorpje aan na Death Valley, hier hebben we de tank maar weer even af gevuld en de ruiten van allemaal lijken ontdaan en hierna zijn we weer verder gegaan.

Yosemite ParkNa ongeveer 1 uur kwamen we aan in een klein dorpje, hier zijn we even gestopt om te rusten en een lekker broodje te eten bij de Subway, dat mocht ook wel want het was inmiddels al weer 12.30 uur. Een kleine 45 minuten later zijn we weer vertokken en begonnen aan het laatste gedeelte van de trip, Zo koud was het niet....wat later bleek ook de langste maar zeker de mooiste te zijn. Namelijk niet veel later kwamen we aan in Yosemite park, wat heeft diYosemite Parkt park veel groen en veel Sneeuw, ik heb zelfs, met korte broek en T-Shirt nog even in de sneeuw gestaan, en wat een verschil met Death Valley, van 40 graden naar 11,5 graden brrrr..Ook kwamen we diverse meren, beekjes en watervallen tegen, ongelofelijk wat een mooi schouwspel.

Yosemite ParkYosemite ParkYosemite Park

Onze slaapkamer in het Hotel. Geweldig groot en LuxNa ongeveer 4 uur te hebben gereden in en door het park kwamen we uiteindelijk aan in ons Hotel, wat later een Hotel-Casino bleek te zijn, we kregen een ongelofelijke grote en mooie kamer toegewezen, met uitzicht over de Vallei, nou wij hadden niets te klagen voor de laatste dag van de “trip”, luxe op en top.

Morgen gaan we naar San Francisco, dit zijn de laatste 3 dagen van deze reis, deze dagen hebben we er zelf nog even “bij aangeplakt” omdat we hier ook graag naar toe wilde.

Nou, ik zou zeggen, tot morgen, maar dan vanuit San Francisco.

[Glenn]

1. Mam Elly:
    22 mei 2013
    Tja, weer...... fantastisch en..... blijf nog maar even daarzo, hahah het wordt heel koud dit weekend in Nederland. Dus als het kan geniet nog even van de warmte.
  2. Benny en Tineke:
    22 mei 2013
    Na gezellige Pinksterdagen bij mijn jongste zus te hebben doorgebracht en een nachtdienst, nu weer achter jullie aan op jullie site. Het is niet te beschrijven hoe mooi de natuur kan zijn. Door de foto's krijgen we een indruk, maar in werkelijkheid is het veel overweldigender. Je krijgt ook kromme vingers van het uren sturen ...
    Groetjes van ons!
  3. Marieke Hofland:
    22 mei 2013
    he hoeveel kilometer hebben jullie al gereden !!
    maar goed dat jullie al een beetje voorbereid zijn op de kou her in Nederland , van 40 naar 11 graden.
  4. Japio:
    22 mei 2013
    Ziet er weer prachtig uit allemaal. Nog veel plezier in SF, city of all places!
    Groeten van uit een nu wat regenachtig New Orleans.
    Jaap en Sil.
  5. Frank:
    22 mei 2013
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt zeg.... geniet nog maar even van jullie laatste dagen in SF. Het zal wel weer wennen zijn in ons (ook mooie) kikkerlandje.
  6. Yvonne:
    22 mei 2013
    Weer een mooi verhaal zeg! Erg leuk om steeds te lezen!
    Geniet van jullie laatste dagen!

Groetjes van ons