Death Valley

20 mei 2013 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Onze auto, voor onze hotelkamerNa een niet al te lang nachtje slapen zijn we vanmorgen vertokken richting Death Valley National park.Woestijn in Death Valley Death Valley ligt voor het grootste gedeelte onder zeeniveau en daarmee het warmste plekje van noord Amerika, de temperatuur kan hier oplopen tot 50 graden Celsius. Ons hotel ligt midden in het park.

Best warm..... (ongeveer 38 graden)De temperatuur stond vanmiddag op 100 fahrenheit, bijna 40 graden dus en dat was ook wel te voelen, Het restaurantje, bij ons hotel een aanradervia het Visitor center en Zabreski point zijn we naar het hotel gereden wat gebouwd is als een soort mijnwerkers dorpje met een eigen saloon, store en zwembad. Onderweg zijn we langs badwater reservoir gekomen een zoutvlakte waar zich het laagste punt bevind. Het park is zeker anders dan de ander nationale parken die we tot nu toe gezien hebben maar zeker de moeite waard.

ZandheuvelsZandheuvelsHet was zeker lekker weer, maar ook warm

Even samen op de fotoVerder hebben we het rustig aan gedaan vandaag, gezien de hitte. Lekker gegeten in de saloon en van het zwembad genoten.

Morgen vertrekken we via Death Valley n.p. naar Yosemite n.p. tot dan!