Death Valley

20 mei 2013 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Death Valley

Onze auto, voor onze hotelkamerNa een niet al te lang nachtje slapen zijn we vanmorgen vertokken richting Death Valley National park.Woestijn in Death Valley Death Valley ligt voor het grootste gedeelte onder zeeniveau en daarmee het warmste plekje van noord Amerika, de temperatuur kan hier oplopen tot 50 graden Celsius. Ons hotel ligt midden in het park.

Best warm..... (ongeveer 38 graden)De temperatuur stond vanmiddag op 100 fahrenheit, bijna 40 graden dus en dat was ook wel te voelen, Het restaurantje, bij ons hotel een aanradervia het Visitor center en Zabreski point zijn we naar het hotel gereden wat gebouwd is als een soort mijnwerkers dorpje met een eigen saloon, store en zwembad. Onderweg zijn we langs badwater reservoir gekomen een zoutvlakte waar zich het laagste punt bevind. Het park is zeker anders dan de ander nationale parken die we tot nu toe gezien hebben maar zeker de moeite waard.

ZandheuvelsZandheuvelsHet was zeker lekker weer, maar ook warm

Even samen op de fotoVerder hebben we het rustig aan gedaan vandaag, gezien de hitte. Lekker gegeten in de saloon en van het zwembad genoten.

Morgen vertrekken we via Death Valley n.p. naar Yosemite n.p. tot dan!

[Patries]

1. Jeanet:
    21 mei 2013
    Hallo wat een hitte :) hier is het bar koud en er wordt zelfs aan het einde van de week nachtvorst en natte sneeuw voorspeld....Geniet ze mensen! Heel veel plezier daar en we kijken uit naar de prachtige foto's!
  2. Mam Elly:
    21 mei 2013
    Miste gisteren inderdaad jullie verhaal, je raakt er zo aan gewend elke dag een verhaal van jullie te lezen dat je het gewoon mist. En..... wat een nieuwe mooie ervaringen hebben jullie weer gehad. Ben ook benieuwd naar de foto's dat geeft zo'n goed indruk weer. Geniet ze maar weer....
  3. Bianca:
    21 mei 2013
    Wat een mooie verhalen weer en zo herkenbaar!
    Geniet nog van jullie laatste week.
    Groetjes Bianca.
  4. Henna:
    21 mei 2013
    Mooi hoor maar dat zeg ik elke dag :-)
    Het is echt genieten voor jullie maar ook wij weer elke dag als we de verhalen lezen en de foto's zien.
    Maar vind het stiekem ook weer fijn om jullie zondag weer op te halen.
    Groetjes