San Fransisco 2

24 mei 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

San Fransisco 2

Zo dit is dan echt het allerlaatste verslagje vanuit Amerika. We kunnen terug kijken op 3 fantastische weken waarin we zo ontzettend veel gezien en beleefd hebben, en toch hadden we nog graag hier gebleven.

Golden Gate BridgeVandaag hebben we de auto gepakt om nogmaals eenMooi Uitzicht rondje door de stad te rijden en de bezienswaardigheden op de foto te zetten. Woensdag hadden we wat tegenlicht dus vandaag een nieuwe poging. We zijn nog even naar de Golden Gate Bridge gereden, nu naar de andere kant en naar Een van de vele leuke straatjesLombard street, de weg met die bochten, uiteraard zijn we nog even een keer naar beneden gereden. Vanaf het begin punt van de weg heb je ook een mooi uitzicht op Hyde street met zijn Cable Cars en op de achtergrond Alcatraz eiland.

Brandweermuseum(pje)Hierna hebben we nog even een stop gemaakt bij hetCoit Tower plaatselijke brandweermuseumpje om vervolgens naar de Coit Tower op Telegraph Hill te gaan. Dit is een uitkijktoren bovenop een berg waardoor je aan alle kanten over de stad heen San Fransisco van bovenkijkt. De toren is 64 meter hoog en is gebouwFerry Building in 1934, de legende verteld dat de toren is gebouwd ter ere van de vrijwillige brandweerlieden van de stad. De toren schijnt ook overeenkomsten te hebben met het einde van een brandweerslang…

Na een kort bezoekje besloten we om nog even langs pier 39 te rijden, gewoon omdat het daar zo gezellig is. Na de laatste keer de Zeeleeuwen te hebben bekeken en de laatste souvenirs te hebben gescoord zijn we richting het hotel gegaan om alvast het een en ander in te pakken.

De Poort naar ChinatownAan het begin van de avond hebben we nog een kort rondjeDe Amerikaanse Diner gelopen door het centrum via Union square en de poort tot Chinatown. Ons laatste avond hebben we uiteindelijk afgesloten in een echte Amerikaanse diner, zo een waar er helaas niet meer zoveel van zijn. Gezellig!

Diner

Tja nu is er echt een einde aan onze reis gekomen, San Fransisco was een mooie afsluiting, het is een gezellige stad het enige nadeel is dat het stikt van de zwervers hier, maar je hebt er niet zoveel last van gelukkig.

Morgen gaan we onze vertrouwde auto inleveren, helaas, we hadden hem graag meegenomen, we zijn er toch wel een beetje aan gehecht geraakt. Rond 14 uur zullen we vertrekken richting Nederland.

We laten nog wel even weten hoe onze reis is verlopen en dan komen ook de beloofde foto’s uit Seaworld nog mee!

Groetjes en tot in Nederland

p.s. we zullen de zon achter het vliegtuig vastbinden en meenemen hoor!

[Patries]

1. Mam Elly:
    25 mei 2013
    Wat kan ik mij voorstellen dat jullie nog willen blijven, wat prachtig allemaal. Goede reis toegewenst en.... fijn dat jullie al de zon achter het vliegtuig aan meeslepen hier naar toe, hoe ik het niet te doen en hebben ze een weekje eerder gelukkig mooi weer hier in Nederland.
  2. Yvonne:
    25 mei 2013
    Goede terugreis!

Fijn dat jullie hebben genoten,

Groetjes Gerben en Yvonne