Dag 10 Pinedale - Yellowstone

12 juni 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Dag 10: Pinedale – Yellowstone

DSC_8117

Vandaag zijn we verder richting het Noorden gereden, een lange maar mooie rit. DSC_8132Vanaf Pinedale zijn we richting Jackson Hole gereden een Western plaatsje, erg leuk. Daarna verder richting het Noorden om te beginnen in Grand Teton National park. Grand Teton bestaat uit grote bergformaties (met besneeuwde toppen) en een aantal grote meren, de combinatie was erg mooi. De hoogste berg van het park is 4197 meter hoog. Het park heeft een oppervlakte van 1255 km2. Eerst hebben we het visitor center bezocht waar we al direct een Eland tegen kwamen met een kleintje.

DSC_8135 DSC_8173

DSC_8178 DSC_8194

DSC_8205Grand Teton gaat over in Yellowstone National park, we hebben Yellowstone park doorkruist helaas liet het weer te wensen over, regen en de temperatuur daalde naar 5 graden celcius. We hebben nu Yellowstone als doorgaande weg gebruikt maar morgen gaan we het park goed bekijken. Wel zijn we al verschillende geisers en wild tegen gekomen, hier staat het park ook bekend om.

DSC_8208 DSC_8223

Net toen we het eigenlijk wel koud genoeg vonden.. en week geleden zaten we DSC_8245immers nog in 40 graden celcius, begon het ook nog eens te sneeuwen en daalde de temperatuur tot jawel: 0,5 graden onder NUL!!! Wij zijn blij dat we ook lange broeken bij ons hebben. Gelukkig was dat voor korte duur.

We zijn de hele dag aan het rijden geweest maar in deze omgeving is dat geen straf, alleen in de file staan omdat er een kudde bizons zo nodig moest oversteken was wel een beetje jammer..:-)

DSC_8257 DSC_8259

We vinden het trouwens erg leuk om jullie enthousiaste reacties te lezen! Bedankt daarvoor.

Tot morgen!

[Patries]

1. Japio:
    13 juni 2017
    Blijf vooral lekker genieten!!
    Enjoy and have fun!
  2. Mam Elly:
    13 juni 2017
    Ha globetrotters......tjonge jonge.....wat een temperartuurverschil. Maar wat een mooie natuur.......leuk te lezen dat jullie zogenieten van alles wat jullie zien......het fotoboek zal wel weer heel dik worden.......
  3. Henna:
    13 juni 2017
    Fantastisch die bergen en dan ook die eland met zijn kleintje. Leuk.
    Maar zal ik even de winterjassen komen brengen .
    Zo leuk dit .. Ik kijk er iedere ochtend naar uit. Blijf vooral volop genieten van alles wat je zie
  4. Bianca:
    13 juni 2017
    Yelllowstone is prachtig, bestaat de Old Faithful geiser daar nog?
    Veel plezier en geniet van al het moois!!!
  5. Patricia:
    13 juni 2017
    Yes die is er nog Bianca. Vandaag gaan we op zoek :-)
  6. Jeanet:
    13 juni 2017
    Geweldig, prachtige natuur, mooie foto's...ik kan niet wachten tot wij ook mogen gaan :)
  7. Matthijs:
    18 juni 2017
    Ik had dan weer geen sneeuw verwacht...maar zo te horen waren jullie voorbereid!