Dag 11 Yellowstone

13 juni 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Dag 11 Yellowstone Nationaal park

Vandaag hebben we de hele dag doorgebracht in Yellowstone Nationaal park, dat DSC_8272was ook wel nodig want het park heft een oppervlakte van 8983 km2. We hebben de grand loop gereden vanaf de noord ingang. Bij deze ingang staat ook de oude toegangspoort uit 1872.

Het park heeft 10.000 warm water bronnen en meer dan 200 geisers, en nee, die hebben we niet allemaal bezocht….

DSC_8290We zijn begonnen bij de Mammoth hot springs, een grote groep terrassen van kalksteen. Daarna zijn we het park rond gaan rijden langs de verschillende geisers en warmte bronnen, overal zie je waterdamp omhoog komen tussen de bossen door een bijzonder gezicht. De temperatuur lag vandaag ook weer tussen de 3 en de 8 graden waardoor er veel verdamping te zien was, helaas gaf dit bij sommige bronnen een slecht zicht zoals bij de Grand Prismatic spring, de op 2 na grootste heet water bron ter wereld. Deze bron heeft mooie felle kleuren, alleen vandaag even niet.

DSC_8318 DSC_8345

DSC_8347 DSC_8388

Na de Grand Prismatic spring was de Old Faithful aan de beurt. Deze Geiser heeft DSC_8435ongeveer elke 92 minuten een uitbarsting, we hebben er even op moeten wachten en ook Old Faithful hield zich niet helemaal aan de tijd maar we hebben het gezien! De Geiser blaast ongeveer 30 seconde 30-50 meter de lucht in.

Hierna hebben we de route afgemaakt, hier zijn we tot in de avond mee bezig geweest, we hebben veel wild gezien. Heel veel bizons, Elanden, Herten en als klap op de vuurpijl een Zwarte beer! Net nadat we het niet meer hadden verwacht stond hij rustig op een veld te eten.

DSC_8470 DSC_8472

DSC_8485 DSC_8544

Er zijn aardig wast hoogteverschillen in het park, zo zit je bijna in de wolken en tussen de besneeuwde bergtoppen en zo sta je weer op een open veld. Het is een geweldig mooi park!

DSC_8458 DSC_8508

Morgen gaan we weer verder op reis en dan pakken we de Noordkant van Yellowstone nog even mee.

DSC_8556

[Patries]

1. Henna:
    14 juni 2017
    Wat is dat mooi en wel een hele bijzondere ervaring. En dan ook dat mooie wild wat zomaar voor je camera komt. Fantastisch allemaal.
  2. Mam Elly:
    14 juni 2017
    Wat is het allemaal toch weer schitterend......natuur......dieren.....erg imposant. Het lijkt wel niet op te houden. Slaap lekker en tot vanmiddag.
  3. Smitje:
    14 juni 2017
    Zo druk als jullie met je geweldige vakantie zijn .... Zo lekker bezig zijn wij hier met werk bezig ....
    Heerlijk te beleven wat jullie meemaken hoor !!!
    Genieten in optima forma
    XXX
  4. Anja:
    17 juni 2017
    Wat een prachtige natuur. Mooie reis maken jullie.