Dag 12 Yellowstone – Cody

14 juni 2017 - Sheridan, Wyoming, Verenigde Staten

Alweer de 12e dag, nog even en wij zijn alweer over de helft…. Jammer hoor. Maar daar denken wij nog even niet aan. Vandaag weer het standaard ritueel, wakker worden, even met het thuisfront appen (het is daar dan bijna eind van de middag) daarna koffers pakken, coolbox vullen met drankjes en ijs, uitchecken en weer op pad. Vandaag gaan wij onderweg naar Cody, Cody is een redelijk klein dorpje dicht bij de oostelijke uitgang van Yellowstone.

DSC_8582Vandaag hebben wij meer geluk met het weer in Yellowstone, wij betreden het park weer door dezelfde ingang als gisteren, hierbij komen wij ook door het woongedeelte van Yellowstone, met Hotels en woningen van werknemers. DSC_8571Ook stoppen wij nog even bij en bord langs de weg die het ‘45th parralel of latitude’ aangeeft, dit is de denkbeeldige lijn rondom de aarde, die precies halverwege de evenaar en Noordpool ligt.  Vergeleken met gisteren is het vandaag niet slecht, lekker zonnetje en een mooie temperatuur tussen de 18 en 3 graden Celsius een groot verschil vergeleken met gisteren. Wij rijden daarom ook af en toe even met het dak (we hebben een zonnedak in de auto) en alle ramen open, heerlijk. Ook veel beter voor de foto’s. Ik zal verder niet veel meer vertellen, bekijk maar gewoon even de foto’s.

DSC_8596DSC_8599

DSC_8645Na enige tijd rijden wij Yellowstone uit en gaan op weg naar Cody, onderweg komen wij weer van alles tegen, van mooie gebergte tot duidelijke signalen dat ze in deze omgeving waarschijnlijk aardig wat Trump aanhangers wonen.

DSC_8630DSC_8642

DSC_8656Na ongeveer 1 uurtje kwamen wij aan in Cody, en waren wij ingecheckt in onze cabin voor deze nacht, een keer niet een Hotel.DSC_8658 Afwisseling is natuurlijk ook altijd leuk. Nadat wij alles in de cabin hadden gezet zijn wij nog even op pad gegaan om het dorpje te verkennen en de winkeltjes te bekijken, allemaal erg leuk en een groot cowboy gehalte.

Dit was het dan weer voor vandaag, morgen weer een nieuw avontuur.

Tot morgen

[Glenn]

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam Elly:
    15 juni 2017
    Wat is het daar toch prachtig....
  2. Henna:
    15 juni 2017
    Heel erg mooi weer en fijn dat het weer iets beter is. Maar wat staat daar op je bed?
  3. Frank:
    15 juni 2017
    Wat een geweldig natuurschoon zeg. En dan die bergen, WAUW!!!! Wat zullen jullie genieten.