Dag 7 Bryce canyon - Salt lake city

9 juni 2017 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Dag 7: Bryce canyon - Salt lake city

DSC_7342 DSC_7332

Vandaag zijn we begonnen in Bryce canyon National Park, het eerste Nationale park van onze trip en geen onbekende, we zijn hier in 2013 ook al geweest. Bryce canyon ligt in de staat Utah. Bij de ingang hebben we gelijk een Annual pass gekocht waarmee we toegang hebben tot alle Nationale parken van de USA. De toegang voor alleen Bryce canyon is $30,- en de Annual pass $80,- dus dat is wel de moeite.

DSC_7380 DSC_7385 DSC_7391 DSC_7404

Het park heeft 1 weg van met daaraan allerlei uitkijkpunten en het hoogste punt ligt op ruim 2700 meter hoogte en dat is wel te merken, zelfs de zak chips stond op ontploffen. Ook qua temperatuur is er een flink verschil te voelen op de diverse uitkijkpunten. We zijn eerst naar het einde van het park gereden om vervolgens op de weg terug alle uitkijkpunten te bekijken, de foto’s zeggen meer dan genoeg denk DSC_7587ik. Bij een van de laatste uitkijkpunten zijn we nog een stukje van een wandelroute op gelopen, de paden zijn vrij stijl dus we hebben maar een stukje gedaan, het was wel ontzettend mooi om tussen de “hoodoos” (rotsformaties) te lopen. Aan het einde zijn we nog even naar het visitor center gegaan waar we een leuk souvenir hebben gekocht, namelijk de Nationale parken editie van Monopoly.

DSC_7450 DSC_7459 DSC_7495 DSC_7502

Aan het begin van de middag zijn  we naar Salt lake city gereden via de Interstate 15, waar we weer de nodige bijzondere voertuigen hebben gezien. Onze BMW rijdt overigens prima maar kan echt niet tippen aan de Ford Edge die we in Florida hadden.

DSC_7573 DSC_7563

Een volle tank benzine kost hier $40,- zo’n 35 euro, prima te doen.  We beginnen ook al steeds meer te wennen aan het Amerikaanse leven als: Keep your lane, rechtsaf door rood, Free refill, miles/hour, winkels zo groot dat je verdwaald en Fanta die zo Oranje is dat je jezelf afvraagt wanneer je urine licht gaat geven.

Inmiddels zijn we aangekomen in Salt lake city, we blijven hier 2 nachten en morgen gaan we het hier verder verkennen. Vanavond hebben we het zwembadje van het hotel, met uiteraard een Hot-tub, maar even getest en inkopen gedaan bij de Wal Mart.

[Patries]

1. Henna:
    10 juni 2017
    Geweldig wat is dat mooi. Ik vind die rotsmassa's altijd iets hebben. Er zijn er geen twee hetzelfde. En zo leuk om iedere ochtend jullie verhaal te lezen.
  2. Jeanet:
    10 juni 2017
    Zo leuk, weer terug op de plek waar je ten huwelijk bent gevraagd! Bijzonder mooi allemaal!
  3. Mam Elly:
    10 juni 2017
    Wat is het toch een bijzondere omgeving....leuk dat jullie toch nog de plek hebben kunnen terugvinden waar het hoge woord er uut kwam jaren geleden. En....kom grasg een keer monopolie spelen. ....